English

بنیامین نتانیاهو خبر داد؛

عدم پایبندی تل‌آویو به هرگونه توافق جهانی با تهران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر عدم پایبندی تل‌آویو به هرگونه توافق جهانی با تهران، مدعی شد که تل‌آویو به تقابل با برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

عدم پایبندی تل‌آویو به هرگونه توافق جهانی با تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌رغم درخواست واشنگتن از تل‌آویو برای عدم اظهار نظرهای منفی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و توافق برجام، « بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر تقابل این رژیم با هسته‌ای شدن ایران تاکید کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، نتانیاهو پیش از سفر«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به فلسطین اشغالی، تهدید کرد که به اقدامات خودسرانه علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه طی مراسمی برای اعطای جایزه به مأموران سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، گفت: «مأموریت اصلی برای هر کدام از شما این است که مانع تجهیز ایران به سلاح اتمی شوید. این بالاترین مأموریت است».

بر اساس این گزارش، وی با تقدیر از حمایت‌های آمریکا از امنیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اظهار داشت: «لازم است که با توافق یا بدون توافق، تصمیمات شجاعانه و مستقلی بگیریم و هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام می‌دهیم، زیرا این مسئله وجودی ما است».

بلینکن قرار است امروز به‌عنوان بخشی از اولین سفر خود به منطقه غرب آسیا، ابتدا به فلسطین اشغالی برود. گفته می‌شود علاوه بر مسئله جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با نوار غزه و تاکید بر حفظ آتش‌بس، موضوع ایران و مذاکرات وین هم در دستور کار دیدار وی با مسئولان تل‌آویو است.

این ادعاهای تکراری نتانیاهو در حالی است که پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم، مدعی شده بود دولت آمریکا طی چند روز گذشته از تل‌آویو خواسته اظهارنظرهای منفی علیه ایران را متوقف کند زیرا روند مذاکرات در وین را دشوار می‌سازد.

امروز (سه‌شنبه) نیز «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات برجام ، تهران را به مقصد وین ترک کرد.

نشست امروز در حالی برگزار می‌شود که روز گذشته (سوم خرداد ماه) تفاهم اسفند ماه ایران و آژانس در خصوص ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد.

شرکت کنندگان قرار است در نشست امروز به رایزنی‌ها درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

دور قبلی (چهارم) این نشست ۲۹ اردیبهشت ماه در وین برگزار شد و طرفین توافق کردند به پایتخت ها بازگشته و هفته بعد ( این هفته) به وین بازگردند و دور جدید رایزنی ها را از سر بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه