English

عبدالله عبدالله:

راه حل بحران افغانستان آتش‌ بس دائمی است

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در پی آتش‌بس موقت طالبان اعلام کرد راه حل بحران افغانستان، تسریع روند مذاکرات صلح و اعلام آتش‌بس دائمی است.

راه حل بحران افغانستان آتش‌ بس دائمی است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در واکنش به اعلام آتش بس سه روزه طالبان به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد: راه حل بحران افغانستان، تسریع روند مذاکرات صلح و اعلام آتش بس دائمی است.

« عبدالله عبدالله » امروز در پیامی در واکنش به اعلام آتش بس سه روزه طالبان به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد: قبل از این جمهوری اسلامی افغانستان در روز‌های عید و مناسبت‌های خاص آتش بس یکجانبه اعلام کرده است، برقراری آتش بس موقت به این مناسبت‌ها فرصت کوتاه آرامش برای مردم فراهم می‌کند، اما این راه حل اساسی و دایمی برای حل مشکل کشور نیست.

او با تاکید بر اینکه بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، افزود: تجربه چهار دهه اخیر نشان می‌دهد که نسخه خشونت و کشتار نه تنها راه حل نیست بلکه به عمق بحران و منازعه افزوده است.

عبدالله تصریح کرد: هیچ گروهی نباید دچار این اشتباه محاسباتی شود که با کشتار و خشونت بیشتر می‌تواند به نتیجه برسد.

طالبان روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد افراد این گروه در سه روز عید سعید فطر دست به عملیات نظامی نمی‌زنند تا شهروندان افغانستان روز‌های عید سعید فطر را در سایه آرامش تجلیل کنند.

نخستین بار آتش بس سه روزه میان طالبان و دولت افغانستان در سال۱۳۹۷ برقرار شد و این آتش بس موقت در سال گذشته نیز به مدت سه روز تکرار شد.

این در حالی است که با وجود برگزاری مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان در شهر دوحه قطر، درگیری‌های خشونت آمیز و انفجار‌ها همچنان در افغانستان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه