English

فلسطین خواستار تشکیل جلسه اتحادیه عرب شد

وزارت خارجه فلسطین از کشور‌های عضو اتحادیه عرب خواست تا دوشنبه آینده یک جلسه فوری تشکیل دهند.

فلسطین خواستار تشکیل جلسه اتحادیه عرب شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، وزارت خارجه فلسطین بعد از بالا گرفتن درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیستی و مردم این کشور از وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب خواست تا دوشنبه آینده یک جلسه فوری تشکیل دهند.

 وزارت خارجه فلسطین بعد از مشاوره با اردن و قطر از وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه عرب خواست تا در خصوص اتفاقات قدس اشغالی بحث و گفتگو کنند.

«احمد الدیک»، دستیار وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد، «ریاض المالکی»، وزیر خارجه این کشور بعد از مشاوره با همتایان اردنی و قطری خود از دبیرخانه اتحادیه عرب خواست یک جلسه فوری در سطح وزرای خارجه تشکیل دهد.

الدیک افزود: روز دوشنبه فقط فرستادگان وزرای خارجه برای تشکیل جلسه می‌آیند، ولی درگیری‌ها به حدی است که نیاز دارد وزیران خارجه در آن حضور داشته باشند تا یک بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی ایجاد و عواملی که ساکنین منطقه «الشیخ جراح» را تهدید می‌کند کنترل شود.

او اضافه کرد: ما طالب آن هستیم که تعهدی شکل بگیرد تا رژیم صهیونیستی را از انجام هرگونه خشونت بازدارد.

الدیک اشاره کرد که تاکنون جوابی از وزرای خارجه کشور‌های عضو دریافت نکرده‌اند.

شهر قدس از شروع ماه رمضان شاهد درگیری میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی مخصوصا در مناطق «باب العامود» و «الشیخ جراح» بوده است.

روز جمعه هلال احمر فلسطین اعلام کرد با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی بیش از ۲۰۰ فلسطینی از ناحیه چشم، سر و سینه مورد اصابت قرار گرفته و زخمی شده اند.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدامات خود یکی از در‌های مسجدالاقصی را بسته‌اند و مانع از انتقال مجروحان شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی