English

درخواست سازمان ملل و اروپا از رژیم صهیونیستی درخصوص انتخابات فلسطین

سازمان ملل و کشورهای اروپایی بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواستند با برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین در قدس شرقی که قرار است در ۲۲ مه برگزار شود موافقت کند.

درخواست سازمان ملل و اروپا از رژیم صهیونیستی درخصوص انتخابات فلسطین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در خصوص مخالفت رژیم صهیونیستی با انجام رأی گیری در قدس شرقی اشغالی، خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که فلسطینیان در تمامی نقاط اراضی فلسطین اشغالی قادر باشند در این سازوکار دموکراتیک که از اهمیت بالایی برخوردار است، مشارکت کنند.

این مسئول سازمان ملل ضمن تاکید بر اهمیت اعطای حق رأی گیری به ساکنان اراضی اشغالی فلسطین، تصریح کرد، سازمان ملل در جلسه ماهانه شورای امنیت از این موضع درخصوص درگیری میان اسرائیلی‌ها- فلسطینیان دفاع کرده است.

در همین راستا، کشورهای استونی، فرانسه و ایرلند (کشورهای عضو کنونی شواری امنیت)، آلمان و بلژیک، رژیم صهیونیستی را به برگزاری انتخابات در تمامی نقاط اراضی فلسطین از جمله قدس شرقی دعوت کردند و از این رژیم خواستند فعالیت ناظران بین‌المللی را در تمامی نقاط اراضی اشغالی فلسطین به موجب تعهدات مندرج در توافقنامه «اوسلو» تسهیل کند.

کشورهای اروپایی در بیانیه مشترکی ضمن اعلام آمادگی خود برای حمایت از «انتخابات آزاد، عادلانه و فراگیر در تمامی اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی»، از پایبندی سازنده گروه‌های فلسطینی در این خصوص استقبال کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه