English

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

انتظار گفتگوی مستقیم با ایران را فعلا نداریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما انتظار گفت‌وگوی مستقیم با ایران را فعلا نداریم اما آمریکا آمادگی خود را برای برقراری ارتباط مستقیم با ایران ابراز می‌کند.

انتظار گفتگوی مستقیم با ایران را فعلا نداریم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از الجزیره، « ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص گمانه زنی‌ها در خصوص حضور آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است سه‌شنبه هفته آینده برگزار شود، گفت: «ما در جلسه وین شرکت خواهیم کرد تا درباره بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران بحث کنیم. انتظار دستیابی فوری به نتیجه در پرونده هسته‌ای ایران را نداریم».

وی در ادامه افزود: «ما انتظار گفت‌وگوی مستقیم با ایران را فعلا نداریم اما آمریکا آمادگی خود را برای برقراری ارتباط مستقیم با ایران ابراز می‌کند». 

پرایس این را هم گفت که در مذاکرات آتی، آمریکا در خصوص فرآیند افزایش تعهد ایران به توافق هسته‌ای گفت‌وگو می‌کند و گام‌های مربوط به کاهش تحریم‌های ایران هم بررسی خواهد شد. 

همزمان با پایان نشست مجازی طرف‌های باقی‌مانده برجام یا همان ۴ به اضافه یک و ایران، برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

در نشست مجازی امروز جمعه، «انریکه مورا» معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا مدیریت نشست کمیسیون مشترک را برعهده داشت. سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز رئیس هیئت ایرانی حاضر در این نشست بود. گفتنی است نشست آتی کمیسیون مشترک برجام، سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وب‌سایت رسمی اتحادیه اروپا ضمن انتشار بیانیه‌ای هدف از برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک را بررسی روند اجرای برجام از سوی همه طرف‌ها خواند و اعلام کرد که نمایندگان همه طرف‌های باقی‌مانده در برجام از جمله ایران، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس در سطح معاونان وزیر خارجه و مدیران کل سیاسی در این نشست حاضر شدند. در این بیانیه آمده است: «چشم انداز بازگشت آمریکا به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای برجام بررسی شد. همه طرف‌ها از تعهد خود برای حفظ برجام گفتند و حالت‌های مختلفی که براساس آن تحقق کامل توافق هسته‌ای ممکن می‌شود، بررسی شد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه