English

سازمان جهانی بهداشت:

روند واکسیناسیون ساکنان سوریه از ابتدای ماه میلادی آوریل آغاز خواهد شد

رئیس هیئت نمایندگی سازمان جهانی بهداشت گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰ درصد ساکنان سوریه تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی واکسن دریافت کنند و روند واکسیناسیون از ابتدای ماه میلادی آوریل آغاز خواهد شد.

روند واکسیناسیون ساکنان سوریه از ابتدای ماه میلادی آوریل آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  آرتی عربی، «آکجمال ماگتیمووا»، رئیس هیئت نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در دمشق اعلام کرد که سازمان بر روند واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سوریه نظارت می‌کند.

او گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰ درصد ساکنان سوریه تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی واکسن دریافت کنند و روند واکسیناسیون از ابتدای ماه میلادی آوریل آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت نمایندگی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: محموله‌های واکسن کرونا از راه هوایی و از دو مسیر به سوریه ارسال خواهند شد. یک مسیر به مقصد دمشق است و مناطق تحت کنترل دولت مرکزی این کشور و شبه نظامیان کُرد را در بر می‌گیرد و مسیر دیگر نیز از طریق مرز‌های مشترک با ترکیه است و مناطق تحت کنترل شبه نظامیان سوری مورد حمایت آنکارا را پوشش خواهد داد.

به گفته ماگتیمووا، شمال غرب سوریه یعنی مناطق تحت کنترل شبه نظامیان مورد حمایت آنکارا، ظرف چند هفته آینده ۲۲۴ هزار دوز واکسن ساخت شرکت انگلیسی-سوئدی «آسترازنکا» علیه ویروس کرونا را از هند دریافت می‌کند تا سه درصد ساکنان سوریه را پوشش دهد در حالی که ۹۱۲ هزار دوز دیگر نیز به سایر مناطق این کشور اختصاص می‌یابد و از مسیر دمشق وارد و به طور عمده میان کارکنان درمان و سالمندان توزیع خواهد شد.

رئیس هیئت نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در سوریه همچنین عنوان کرد که سازمان برای واکسیناسیون ۲۰ درصد از ساکنان این کشور، به کمک‌های مالی به ارزش ۳۸ میلیون دلار نیاز خواهد داشت.

این در حالی است که سوریه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا بوده است و بنا بر اعلام رسانه‌های رسمی این کشور، بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های دولتی شهر دمشق مملو از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه