English

بازداشت ۱۵۰ نظامی دیگر ترکیه به بهانه کودتا

نیروهای امنیتی ترکیه در ادامه سناریوی تکراری تحقیقات درباره کودتای نافرجام پنج سال پیش این کشور، 150 نظامی را بازداشت کردند.

بازداشت 150 نظامی دیگر ترکیه به بهانه کودتا

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که پلیس ترکیه در حملات جدید خود علیه مظنونان ارتش متهم به داشتن ارتباط با « فتح‌الله گولن » واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه، ۱۵۰ نظامی را بازداشت کرد.

طبق این گزارش، عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در سراسر ۵۳ استان، بخشی از عملیات پاکسازی نهادها و سازمان‌های دولتی از اعضا و وابستگان جنبش «فتح‌الله گولن» است که ترکیه معتقد است در کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ با ۲۵۰ کشته و صدها زخمی دیگر نقش داشته است که البته گولن بارها هرگونه مداخله در این کودتا را رد کرده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که دادستان‌های ترکیه دستور بازداشت مجموع ۱۸۴ مظنون را صادر کرده‌اند که ۱۲۳ نفر از آنها از پرسنل نظامی هستند.

طبق این گزارش، عملیات پلیس ترکیه برای بازداشت ۳۴ مظنون دیگر ادامه دارد که در میان آنها نام دو سرهنگ، هفت سرگرد، ۱۰ ناخدا و ۲۲ ستوان نیز به چشم می خورد.

از زمان کودتای نافرجام ترکیه تاکنون، حدود ۸۰ هزار نفر از در انتظار محاکمه هستند و حدود ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان دولتی، پرسنل نظامی و افراد دیگری اخراج یا تعلیق شده‌اند و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز از ارتش ترکیه اخراج شده‌اند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی