English

حملات هوایی ترکیه به مواضع "قسد" در شمال رقه

جنگنده‌های ترکیه شب گذشته مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شمال سوریه را برای اولین بار پس از ۱۷ ماه هدف گرفتند.

حملات هوایی ترکیه به مواضع "قسد" در شمال رقه

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، دیده بان حقوق بشر اظهار کرد: جنگنده ترکیه مواضع نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک در روستای صیدا در حومه عین عیسی در شمال رقه را هدف گرفتند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است به خبرگزاری فرانسه گفت، این عملیات هوایی ترکیه از زمان عملیات چشمه صلح است که آنکارا و شورشیان سوری هم‌پیمان آن در اکتبر ۲۰۱۹ علیه نیروهای قسد در شمال سوریه داشتند، برای اولین بار انجام می‌گیرد.

این عملیات که بعد از دو توافقنامه آنکارا با واشنگتن و سپس مسکو متوقف شد به ترکیه اجازه داد بر مناطق مرزی به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتر تسلط پیدا کند. اما عین عیسی و اطراف آن در دست نیروهای کرد باقی ماند.

این عملیات در حالی است که نبردها در ورودی‌های این منطقه استراتژیک در جریان هستند.

عبدالرحمان به خبرگزاری فرانسه گفت، درگیری‌ها بین دو طرف از ۲۴ ساعت گذشته ادامه داشته و نیروهای ترکیه تا این ساعت از تحقق پیشرفت بازمانده‌اند در حالی‌که نیروهای سوریه دموکراتیک توانستند یک تانک ترکیه را منهدم کنند.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق کرد را وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند.

آنکارا از سال ۲۰۱۶ سه عملیات نظامی برای توقف توسعه طلبی منطقه‌ای یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه انجام داد و نیروهای کردها را هدف گرفت.

آنکارا بر مناطقی به مساحت ۲۰۰۰ کیلومتر مربع در شمال سوریه به خصوص شهر عفرین، یکی از مناطق اداره خودمختار کردها که سال ۲۰۱۶ اعلام شد، تسلط یافته است.

عملیات نظامی ترکیه یگان‌های مدافع خلق کرد را هدف گرفته است که به تنش بین آنکارا و کشورهای غربی به خصوص آمریکا و فرانسه منجر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه