English

کاروان نظامیان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

منابع خبری در عراق از حمله‌ به کاروان نظامیان آمریکا در جنوب عراق خبر می‌دهند.

کاروان نظامیان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند یک کاروان دیگر آمریکا در جنوب عراق هدف حمله قرار گرفته است.

کانال تلگرامی «صابرین»، نزدیک به گروه‌های مقاومت در عراق گزارش داد که این کاروان نظامیان آمریکایی بوده و حین عبور در شهر «الناصریه» مرکز استان «ذی‌قار» هدف حمله قرار گرفته است.

این رسانه، عصر پنجشنبه هم از هدف قرار گرفتن یک کاروان نظامی لجستیک ارتش آمریکا در استان «الدیوانیه» خبر داده بود.

یک روز قبل‌تر هم یک کاروان متعلق به نظامیان ایالات متحده حین عبور از شهر «الناصریه» هدف بمب‌‌کنارجاده‌ای قرار گرفته بود.

در ماه‌های اخیر حمله به کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق افزایش یافته است. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

 بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد. با این حال واشنگتن همچنان از خارج کردن نیروهای خود از عراق امتناع می‌کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه