English

الحشد الشعبی:

فرودگاه اربیل، از مناطق تحت نفوذ پیشمرگه هدف قرار گرفته است

سخنگوی سازمان الحشد الشعبی بیان کرد: موشکهایی که فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار داد، از مناطق تحت سیطره و نفوذ نیروهای پیشمرگه شلیک شده است.

فرودگاه اربیل، از مناطق تحت نفوذ پیشمرگه هدف قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، «علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق به ادعاها و اتهامات حزب دموکراتیک کردستان درباره حمله موشکی به فرودگاه اربیل پاسخ داد.

الحسینی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «اتهامات حزب دموکراتیک کردستان علیه الحشد الشعبی، باطل است؛ بویژه اینکه همه از کینه بارزانی و حزب او علیه الحشد اطلاع دارند».

وی ادامه داد: «همه می‌دانند که الحشد، گروهی بود که طرحهای بارزانی برای تجزیه عراق را ناکام گذاشت».

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد: «موشکهایی که فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار داد، از مناطق تحت سیطره و نفوذ نیروهای پیشمرگه شلیک شده است».

الحسینی تصریح کرد: «الحشد الشعبی یا هیچ گروه رسمی دیگری، در این مناطق حضور ندارد. به همین دلیل، اتهامات حزب بارزانی باطل و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست امنیتی است».

«محمد البصری» از کارشناسان مسائل نظامی عراق هم گفت که «اظهارات حزب دموکراتیک کردستان، اتهامات باطلی است؛ زیرا تحقیقات تا کنون تکمیل نشده و هیچ نتیجه‌ای از عامل [این حملات] وجود ندارد».

البصری تصریح کرد، الحشد الشعبی از نظر قضایی، حق پاسخگویی دارد و می‌تواند از حزب دموکراتیک کردستان شکایت کند.

منابع عراقی، شامگاه دوشنبه هفته جاری از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر دادند که در پی آن یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف قرار گرفت.

ساعاتی پس از انتشار خبر حمله راکتی گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله یاد شده را برعهده گرفت.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش نیز پس از این حمله راکتی اعلام کرد که یک پیمانکار غیر‌آمریکایی در این حادثه کشته شده است و  پنج تن از جمله یک سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند؛ اما سپس اعلام شد که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی، نُه نفر در این حمله زخمی شده‌اند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی