English

حزب‌الله لبنان تحریم آستان قدس رضوی و وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد

جنبش حزب‌الله لبنان تحریم آستان قدس رضوی (ع) را اهانت به اسلام خواند.

حزب‌الله لبنان تحریم آستان قدس رضوی و وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، جنبش حزب‌الله لبنان ، امروز (شنبه)، در دو بیانیه اقدام اتحادیه اروپا در تحریم «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و همچنین اقدام آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی (ع) در فهرست تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، در بیانیه حز‌ب‌الله آمده است: «اتحادیه اروپا سیاست‌های خصمانه خود را علیه سوریه، دولت قانونی و ملت مقاوم این کشور ادامه داد و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه را که برای روشن کردن موضع سوریه در محافل بین‌المللی و برای در دفاع از سوریه، منافع و تصمیمات حاکمیتی این کشور تلاش ویژه‌ای می‌کرد، هدف قرار داد».

حزب‌الله در ادامه تأکید کرد: «حزب‌الله تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه وزیر خارجه سوریه فیصل المقداد اعمال کرد، محکوم و از اقدام این اتحادیه در در پیش گرفتن سیاست عداوت و ایجاد تنش علیه سوریه ابراز تأسف می‌کند. این اتحادیه که خود برای تروریسم و سازمان‌های تروریستی و حمایت از آنها پوشش ایجاد می‌کند، به جای آنکه از راه وزارت خارجه سوریه و با ایجاد کانال‌های گفت‌و‌گو با کشور سوریه و تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه تلاش کند، یک وزیر در دولت قانونی سوریه را تحریم کرد».

حزب‌الله در ادامه همبستگی خود را با وزیر خارجه سوریه اعلام و از تجریه دیپلماتیک و نقش موثر او در خدمت به مردم سوریه در طی چند سال گذشته تمجید کرد.

اتحادیه اروپا، روز گذشته، تحریم‌هایی را علیه فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اعمال و ورود وی به کشورهای این اتحادیه را ممنوع کرد.

قرار دادن نام آستان قدس رضوی در فهرست تروریستی اهانت به اسلام است

جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر به اقدام آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی (ع) واکنش نشان داد و گفت: «به نظر می‌رسد که میزان جنون و تنفر وزارت خارجه آمریکا همزمان با نزدیک شدن دوره ریاست جمهوری فعلی این کشور به روزهای پایانی خود، بطور چشمگیری افزایش پیدا کرده است! چراکه این وزارت‌خانه جام کینه آشکار خود را در چند زمینه خالی کرده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «قرار دادن آستان قدس رضوی و نام متولی امور آن جناب شیخ "احمد مروی" (حفظه الله تعالی) در فهرست تحریم و تروریستی گامی کاملا بی‌سابقه است. آستان قدس رضوی مکانی مقدس برای عبادت است که میلیون‌ها مسلمان برای زیارت بدان جا می‌روند و جایگاه معنوی عمیق و آسمانی بر نفس و معتقدات این افراد دارد از این رو ما این اقدام احمقانه را اهانت به اسلام حنیف و ارزش‌های معنوی و آسمانی می‌دانیم. این اقدام [آمریکا] از سیاست و اختلافات سیاسی فراتر رفته و به اعلام صریح دشمنی با ادیان و اعتقادات دینی رسیده است. این اقدام نشان از سطح انحطاط اخلاقی و فکری دارد که وزارت خارجه آمریکا و دولت این کشور بدان رسیده است».

هجمه آمریکا علیه الحشدالشعبی نخ‌نما شده است

جنبش حزب‌الله لبنان همچنین در ادامه هجمه ددمنشانه آمریکا علیه سازمان الحشدالشعبی عراق را اقدامی «نخ‌نما» و گامی با «مقاصد آشکار» خواند و تأکید کرد الحشدالشعبی ضمانتی است بر یکپارچگی کشور عراق و مهم‌ترین عنصر قدرت آن در مقابله با سازمان تروریستی داعش و تروریسم تکفیری.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن نام برادر عزیز و مجاهد "عبدالعزیز المحمداوی" (حاج ابوفدک) نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی در فهرست تحریم که مجاهدی معروف و با سابقه جهادی زیاد در جنگ علیه تروریسم و مقابله با داعش در عرصه‌های مختلف است، در راستای تحریم الحشدالشعبی به خاطر نقش این سازمان در دفاع از عراق، حاکمیت، امنیت و آزادی این کشور و همچنین در راستای تصمیم پیشین مبنی بر قرارن دادن [نام] برادر عزیز و مجاهد فالح الفیاض رئیس سازمان الحشدالشعبی در فهرست تروریستی صورت گرفته است».

حزب‌الله در ادامه با اشاره به اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور شهید «ابومهدی المهندس» نایب رئیس پیشین سازمان الحشدالشعبی، تأکید کرد: «ما به همان اندازه که این تحریم‌ها را قویا رد و محکوم می‌کنیم، از مردم شریف عراق و گروه‌های سیاسی آن می‌خواهیم که برای دفاع از کشور، سازمان‌های قانونی و تصمیمات حاکمیتی خود، قاطعانه و سرسختانه در برابر این اقدامات ایستادگی کنند».

وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه بیست و چهارم دی ماه نام آستان قدس رضوی (ع) و تولیت آن و همچنین نام «ابو فدک المحمداوی» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه