English

ترکیه نیز به کرونای انگلیسی آلوده شد

ترکیه با گزارش پانزده مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بین کشورهای آلوده به ویروس جهش یافته قرار گرفت.

ترکیه نیز به کرونای انگلیسی آلوده شد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد ۱۵ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را تشخیص داده است.

«فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه گفت، علاوه بر این ۱۵ نفر، افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اند نیز تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه افزود، بر اساس ارزیابی‌هایی که در کل این کشور انجام شده است، تمامی این افراد آلوده، مسافر کشور انگلیس بوده‌اند. به همین منظور تمام پروازها از انگلیس به مقصد ترکیه لغو شده‌اند.

در حال حاضر علاوه بر ترکیه، سی و دو کشور دیگر جهان نیز شیوع کرونای انگلیسی را که هفتاد درصد قدرت انتقال بیشتری دارد، گزارش کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به هند، فلسطین اشغالی، پاکستان، اردن، لبنان،کره جنوبی، امارات متحده عربی، آمریکا، چین و ایتالیا اشاره کرد.

امروز (شنبه)، «صادق خان» شهردار لندن اعلام کرد که دولت انگلیس در راستای مقابله با گونه جدید ویروس کرونا (کرونای انگلیسی) تصمیم گرفته تا به مدت دو هفته مدارس ابتدایی را تعطیل کند.

کشف نوع جدید ویروس کرونا اولین بار حدود دو هفته پیش توسط وزیر بهداشت انگلیس گزارش شده و اعلام شد این نوع جدید تا هفتاد درصد قدرت انتقال بیشتری دارد. اکنون گمان می‌رود این سویه جدید از ماه سپتامبر (شهریور) در این کشور انتشار یافته باشد.

از سوی دیگر تجزیه و تحلیل مجدد تست های کرونای گرفته شده از حدود دو میلیون شهروند آمریکایی نشان می‌دهد احتمالاً سویه انگلیسی کووید-۱۹ از ماه اکتبر در آمریکا وجود داشته است.

هفته گذشته نیز مقام‌های وزارت بهداشت آلمان اعلام کردند نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که مقام‌های انگلیس برای نخستین بار چند هفته پیش از کشف آن خبر دادند از ماه نوامبر در آلمان وجود داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه