English

۲ کشته بر اثر انفجاری انتحاری در سومالی

منابع خبری اعلام کردند بر اثر انفجاری انتحاری در پایتخت سومالی چند نفر کشته و زخمی شدند.

۲ کشته بر اثر انفجاری انتحاری در سومالی

به گزارش خبرگزاری موج، امروز (شنبه)در حومه موگادیشو پایتخت سومالی انفجاری انتحاری رخ داد.

شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود در سومالی گزارش داد که حمله‌ای در حومه جنوبی موگادیشو انجام شده است که در پی آن، سه نفر کشته و ده نفر دیگر مجروح شده‌اند.

با این حال، یک منبع امنیتی به خبرگزاری «آناتولی» نوشت که در پی یک انفجار انتحاری در حومه موگادیشو، دو غیرنظامی کشته و یازده تن دیگر مجروح شدند.

این منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت یک شخص خود را در منطقه «لفلولی» منفجر کرده و گزارش‌های اولیه حاکی از آن است، که دو غیرنظامی کشته و یازده تن دیگر مجروح شده‌اند.

این گزارش در حالی است که مقامات سومالی هنوز بیانیه‌ای در خصوص این انفجار منتشر نکرده‌اند.

هیچ گروهی نیز تا این لحظه، مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است؛ با این حال انگشت اتهام به سمت گروه «الشباب» نشانه رفته است که معمولا این انفجارها را برعهده می‌گیرد.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده است. الشباب یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی بسیاری انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است. دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند؛ اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه