English

حملات شدید ترکیه به مواضع عناصر کرد در سوریه

ارتش ترکیه روز گذشته مواضع کردهای سوریه در شهر عین عیسی را هدف حملات هوایی و زمینی خود قرار دادند.

حملات شدید ترکیه به مواضع عناصر کرد در سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، تنش و درگیری در شهر عین عیسی (پنج کیلومتری مرز ترکیه) که از دو ماه گذشته جریان داشت در یک هفته گذشته حالت تصاعدی پیدا کرده است و روز دوشنبه (دیروز) نیز ارتش ترکیه از هوا و زمین این منطقه را گلوله‌باران کرد.

به نوشته روزنامه حریت ترکیه، عناصر «یگان‌های مدافع خلق» در حالیکه تلاش داشتند وارد منطقه عملیاتی «چشمه صلح» که در کنترل عناصر وابسته به ترکیه است، شوند هدف حملات پهپادی قرار گرفتند. همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز به شدت منطقه را گلوله‌باران کرد.

روزنامه حریت در ادامه مدعی شد که نیروهای ویژه ارتش ترکیه نیز در عملیاتی 20 تن از نیروهای کُرد را کشته‌اند. روز یکشنبه نیز ارتش ترکیه ۱۵ نیروی کُرد را از پا در آورد.

این روزنامه سپس نوشت که روسیه دو هفته است که در حال مذاکره با یگان‌های مدافع خلق کُرد برای تحویل عین عیسی به ارتش سوریه است و کردها نیز هنوز با این درخواست موافقت نکرده‌اند. روز گذشته نیز منابع کرد سوریه به وبگاه العربی الجدید گفتند که بر خلاف بر مطالب رسانه‌ها، آن‌ها «عین عیسی» را به ارتش سوریه تحویل نخواهند داد.

«ویاچیسلاو استیکن» معاون فرمانده نیروهای روسیه در سوریه نیز به حریت گفت که نیروهای نظامی این کشور در اطراف عین عیسی مستقر شده‌ و تجهیزات نظامی به این منطقه گسیل کرده‌اند.

این مقام نظامی روس همچنین گفت که ارسال تجهیزات نظامی به عین عیسی با هدف جلوگیزی از تنش بیشتر در منطقه صورت گرفته است. او در ادامه از توافق مسکو و آنکارا برای ایجاد مرکز دیدبانی مشترک در این منطقه خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    ماشاءالله پدر پ ک ک رو در بیارید!😈😈😈

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه