English

پارلمان ترکیه لایحه تمدید حضور نظامیان در لیبی را تمدید کرد

علی رغم انتقاد بسیاری از کشورهای اروپایی پارلمان ترکیه لایحه تمدید حضور نظامیان در لیبی را تمدید کرد

پارلمان ترکیه لایحه تمدید حضور نظامیان در لیبی را تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌رغم انتقادات برخی کشورهای اروپایی و آمریکا از حضور نظامی آنکارا در لیبی به بهانه کمک به «دولت وفاق ملی» مستقر در طرابلس، پارلمان ترکیه این حضور را تمدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» لایحه تمدید مدت حضور نظامیان ترکیه در لیبی به مدت ۱۸ ماه  در راستای توافق نظامی و امنیتی با دولت طرابلس، شامگاه سه‌شنبه به تصویب نمایندگان پارلمان این کشور رسید.

این در حالی است که طبق آتش‌بسی که زیر نظر سازمان ملل از ماه اکتبر بین طرفین درگیر در لیبی برقرار شده، تمام نظامیان و مزدوران خارجی باید طی ۳ ماه از این کشور خارج می‌شدند.

بر اساس این گزارش، علی‌رغم اینکه احزاب اپوزیسیون دولت ترکیه به این لایحه رأی منفی دادند ولی مجموع آراء حزب حاکم (عدالت و توسعه) با متحد خود (حزب حرکت ملی ترکیه) برای تصویب آن کافی بود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در لایحه تمدید حضور نظامی ترکیه در لیبی، ضمن تاکید بر اهمیت توافق آتش‌بس در این کشور و گفت‌وگوی سیاسی بین طرف‌ها، ذکر شده است: «تهدیدهایی از جانب لیبی برای ترکیه و کل منطقه وجود دارد، و اگر حملات بار دیگر از سر گرفته شود، منافع ترکیه در مدیترانه و شمال آفریقا قویاََ متأثر می‌شود».

این لایحه هفته گذشته توسط ریاست جمهوری ترکیه به پارلمان ارائه شد، همچنین خاطر نشان کرد: «ترکیه در چارچوب تفاهمنامه همکاری و نظامی که با لیبی امضا کرده به کمک برای آموزش و حمایت مشورتی به لیبی ادامه می‌دهد».

پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دخالت ترکیه در لیبی و سوریه را در تضاد با منافع امنیتی اروپا دانسته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی