English

واشنگتن:

حملات سایبری به شبکه‌های دولتی هنوز ادامه دارد

چند سازمان دولتی آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: حملات سایبری به شبکه‌های دولتی این کشور قابل توجه بوده و هنوز ادامه دارد.

حملات سایبری به شبکه‌های دولتی هنوز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، دولت آمریکا بامداد پنجشنبه تایید کرد که حملات سایبری اخیر، بر شبکه‌های نهادها و سازمان‌های آن تاثیر گذاشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سازمان‌های اف‌بی‌آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی و سازمان امنیت زیرساختی و سایبری آمریکا در بیانیه‌ای گفتند که حملات سایبری به شبکه‌های دولتی این کشور قابل توجه بوده و هنوز ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: «این وضعیت همچنان در حال رخ دادن است و همزمان که ما تلاش می‌کنیم درکی از وسعت کلی این کارزار پیدا کنیم، می‌دانیم که این [حملات] بر شبکه‌های ما در دولت فدرال اثر گذاشته است».

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، از شامگاه شنبه تا کنون شبکه‌های اینترنتی سازمان‌های مختلف و مهم ایالات متحده از جمله وزارت خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی، دفاع و موسسه ملی سلامت این کشور هدف حملات قدرتمند سایبری قرار گرفته‌اند.

این حملات حتی سفر «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا به غرب آسیا و اروپا را نیمه‌کاره گذاشته و او را مجبور کرد رای بررسی حملات سایبری زودتر از موعد به واشنگتن بازگردد.

همزمان مقامات ارشد پنتاگون در گزارشی غیر علنی، به خطر حملات سایبری مستقیم به پایگاه‌های آمریکا در داخل این کشور و لزوم اتخاذ راهبردهای نوین اشاره کردند.

روزنامه واشنگتن پست نیز مدعی است که هکرهای روسی در پشت حمله سایبری یک شنبه شب به وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند اما مقامات روسیه این اتهام‌زنی‌ها را رد کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه