English

تاکید امیر قطر بر حمایت کشورش از ملت فلسطین

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دیدار با محمود عباس بر موضع ثابت کشورش در حمایت از مردم فلسطین و حل عادلانه مسئله فلسطینی‌ها تاکید کرد.

تاکید امیر قطر بر حمایت کشورش از ملت فلسطین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی‌، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که شامگاه یکشنبه وارد دوحه شد، امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

شیخ تمیم بن حمد در پایان دیدار با محمود عباس با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: در این دیدار بر موضع ثابت قطر در حمایت از مردم فلسطین‌، حل عادلانه مسئله آنان و لزوم وحدت و یکپارچگی در صفوف فلسطینی‌ها تاکید کردم.

محمود عباس هم در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، او را در جریان تازه‌ترین رویداد‌ها در ارتباط با مسئله فلسطین و روند صلح خاورمیانه قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، محمود عباس از امیر قطر به خاطر حمایت مستمر و دائمی دوحه از مردم فلسطین تشکر و سپاسگزاری کرد.

محمود عباس در اواخر ماه نوامبر گذشته در دو دیدار جداگانه از امان و قاهره با عبد الله دوم شاه اردن و عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در زمینه تازه‌ترین تحولات و مسایل فلسطین و روند صلح خاورمیانه گفت‌وگو کرده بود.

سفر‌های منطقه‌ای محمود عباس در حالی صورت می‌گیرد که فلسطینی‌ها با چالش‌های بزرگی از جمله طرح «معامله قرن»، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن و امضای پی در پی توافقنامه‌های عادی سازی روابط کشور‌های عربی با تل آویو مواجه هستند.

محمود عباس همزمان با سفر‌های دوره‌ای خود به کشور‌های اردن، مصر و قطر در تلاش است کنفرانس بین المللی صلح در اوایل سال ۲۰۲۱ برگزار شود. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سپتامبر گذشته از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد خواست گام‌های عملی برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در اوایل سال آینده را بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه