English

رئیس مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسرائیل:

مراکش و سودان با آمریکایی‌ها معامله کردند نه ما

رئیس مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسرائیل در اظهاراتی بیان کرد: مراکش ی‌ها همانند سودانی‌ها در واقع قرارداد را با آمریکایی‌ها امضا کردند.

مراکش و سودان با آمریکایی‌ها معامله کردند نه ما

به گزارش خبرگزاری موج، عاموس یادلین، رئیس مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین دستگاه اطلاعات ارتش این رژیم در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم درباره توافق‌های عادی‌سازی با کشورهای عربی و اسلامی گفت: مراکش ی‌ها همانند سودانی‌ها در واقع قرارداد را با آمریکایی‌ها و نه با ما امضا کردند و کسانی که این هزینه را پرداختند آمریکایی‌ها بودند و "اسرائیل" چیزی پرداخت نکرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه توجه به تفاوت‌ها میان یک صلح واقعی با امارات اهمیت دارد، گفت: در مقابل صلح با امارات، "اسرائیل" بود که با لغو (طرح) الحاق و عدول از برتری نظامی "اسرائیل" (در منطقه با فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات) اجازه یافت عامل اصلی باشد.

یادلین افزود: در مقابل " اسرائیل " تقریبا هیچ چیزی در مقابل صلح با مراکش و سودان پرداخت نکرد و این آمریکایی‌ها بودند که هزینه دادند.

این مسؤول امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها سودان را از لیست تروریستی خارج کرده و حاکمیت مراکش را بر صحرای غربی به رسمیت شناختند و این به رسمیت شناختن برای مراکشی‌ها اهمیت بسیاری دارد.

او ادامه داد: کوشنر ساختار فکری جهان عرب را از یک چارچوب نظری که معتقد است فلسطینی‌ها در ازای طرح صلح عربی وتو هستند به این شکل تغییر داد که عادی‌سازی با "اسرائیل" در واقع پیش از فلسطینی‌ها است.

یادلین در پاسخ به این سوال که "چرا الان مراکش؟" گفت: چون ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) به آنها چیزی را اعطا کرد که بایدن (رئیس جمهور آتی آمریکا) هرگز به آنها نخواهد داد، در مقابل نیز عربستان و اندونزی منتظر بایدن خواهند بود.

ترامپ پنج‌شنبه در توییتی از توافق مراکش و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی