English

جو بایدن پیشتاز در انتخابات آمریکا/ بایدن به کاخ سفید می رسد؟

با وجود اینکه هنوز آرای برخی ایالت ها شمارش نشده تجمع های اعتراضی در اکثر خیابان های آمریکا به راه افتاده است.

جو بایدن پیشتاز در انتخابات آمریکا/ بایدن به کاخ سفید می رسد؟

به گزارش خبرگزاری موج، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افتتاح مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ساعت ۵ صبح سه‌شنبه به وقت محلی (معادل با ۱۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد.

این انتخاب سرنوشت رقابت میان « جو بایدن »، نامزد حزب دموکرات و « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد.

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:

وضعیت آراء در ایالات باقیمانده

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • عباس

    ابلاغیه

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه