English

حمایت طالبان از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

سخنگوی طالبان با اعلام حمایت از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد شاید ترامپ برای بقیه جهان مضحک باشد اما برای طالبان مردی عاقل است.

حمایت طالبان از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» گفت طالبان امیدوار است «دونالد ترامپ » در انتخابات آمریکا پیروز شود و به حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان دهد.

طالبان همچنین از شعار «اول آمریکا» ترامپ حمایت کرد زیرا آن را به معنای دور شدن این کشور از نقش پلیس جهان خواند.

مجاهد گفت: این شعار ترامپ از اول بوده که آن‌ها پلیس دنیا نیستند و یک پرچم و سرود واحد برای جهان نمی‌خواهند و اولویت آن‌ها آمریکاست.

بنا بر این گزارش، یکی دیگر از سران ارشد طالبان در این گفت‌وگو در خصوص ابتلای ترامپ به کرونا گفت که این خبر آن‌ها را نگران وضع سلامتی رئیس‌جمهور آمریکا کرد.

یکی از اعضای ارشد این گروه به سی‌بی‌اس نیوز گفت: شاید ترامپ برای بقیه جهان مضحک باشد اما برای طالبان مردی عاقل است.

بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، دلیل این حمایت، گفته‌های ترامپ درباره قصدش برای خارج کردن تمامی نظامیان باقیمانده ایالات متحده از افغانستان تا کریسمس و پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بعد از ۱۹ سال است.

طبق این گزارش، در حال حاضر پنج هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند. «رابرت او برایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر وعده داد تا اوایل سال ۲۰۲۱ این تعداد به نصف خواهد رسید.

روز شنبه «تیم مورتو» سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در واکنش به سخنان اعضای طالبان، با تروریستی خواندن طالبان حمایت این گروه را رد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی (اوایل روز پنجشنبه به وقت تهران) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، اعلام کرد که تمامی نظامیان باقیمانده ایالات متحده در افغانستان باید تا کریسمس از این کشور خارج شوند.

ترامپ در این پیام مدعی شد: «ما باید شمار اندک باقیمانده زنان و مردان شجاع ما را که در افغانستان خدمت می‌کنند تا کریسمس به خانه بازگردانیم».

در ماههای اخیر، رئیس‌جمهور آمریکا در مناسبات مختلف خواستار خروج هرچه سریعتر نظامیان آمریکایی از افغانستان شده و در همین راستا در ماه آگوست در مصاحبه با «اکسیوس» گفت، انتظار دارد که شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان تا روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (۱۳ آبان ماه) به زیر پنج هزار نیرو کاهش یابد.

مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، تاکنون آشکارا در خصوص برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان اظهارنظر نکرده‌اند و مقام‌های فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) و پنتاگون تمامی سؤالات در این زمینه را به کاخ سفید ارجاع می‌دهند.

به عنوان بخشی از توافق اوایل سال جاری میلادی مقام‌های آمریکایی و طالبان، نظامیان خارجی از جمله نیروهای آمریکایی در صورت حفظ آتش‌بس میان طالبان و دولت افغانستان، می‌بایست طبق برنامه تا مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) از افغانستان خارج شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه