English

بازگشت ۶۰۰ هزار خانواده پناهجوی عراقی به محل زندگی‌ پس از اخراج داعش

طبق اعلام وزارت مهاجرت عراق۶۰۰ هزار خانواده پناهنجوی عراقی به محل زندگی‌ پس از اخراج داعش بازگشتند.

بازگشت ۶۰۰ هزار خانواده پناهجوی عراقی به محل زندگی‌ پس از اخراج داعش

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت مهاجرت عراق ، امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای از بازگشت تعدادی زیادی از خانواده‌های پناهنجوی عراقی به محل زندگی‌شان پس از آزادسازی این مناطق از چنگ سازمان تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «السومریه» و خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، فرایند بازگردانی خانواده‌های پناهجوی عراقی به مناطق آزادشده پس از بیرون راندن عناصر داعش از این مناطق صورت گرفت؛ عملیاتی که در ژوتن سال ۲۱۰۷ به پایان رسید.

در بیانیه یادشده به نقل از «علی جهانگیر»‌ مدیرکل اداره امور شعبه‌های وزارت مهاجرت آمده است:‌ «تعداد خانواده‌هایی که از زمان آزادسازی مناطق تا به امروز به محل [زندگی] خود در استان‌های "نینوی" (شمال)، "صلاح الدین" (شمال)، بخش‌هایی از "دیالی" (شرق)، کرکوک (شمال) و "الانبار" (غرب) بازگشته‌اند، به ۶۰۰ هزار خانواده رسیده است».

جهانگیر در ادامه توضیح داد که مجموع خانواده‌های پناهجو، ۹۰۰ هزار خانوار است که در سال ۲۰۱۴ پس از آنکه داعش بخش‌های مختلفی از عراق اشغال خود درآورد، بی‌خانمان شده‌اند.

طبق این بیانیه به طور میانگین از هر خانواده عراقی، پنج نفر از محل زندگی خود خارج شده‌اند که این یعنی حدود چهار میلیون و پانصد هزار نفر در سال ۲۰۱۴ محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، کماکان بسیاری از خانواده‌های عراقی به علت عدم وجود زیرساخت‌های اولیه خدماتی و ثبات نداشتن وضعیت امنیتی در مناطق یادشده و از طرفی به علت تخریب خانه‌هایشان، قادر به بازگشت به محل سکونت اصلی خود نیستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه