English

نخست وزیر ارمنستان:

ترکیه عملیات قره‌باغ را فرماندهی می‌کند

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد کشور اسنادی در دست دارد که نشان می دهد ترکیه عملیات قره‌باغ را فرماندهی می‌کند.

ترکیه عملیات قره‌باغ را فرماندهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، « نیکول پاشینیان » نخست وزیر ارمنستان، با اشاره به اقدامات ترکیه در خصوص درگیری‌های اخیر قره باغ، اعلام کرد که کشورش اسنادی دارد که ثابت می‌کند ترکیه در حال فرماندهی عملیات نظامی قره باغ است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین خواستار اخراج ترکیه از گروه مینسک شده است.

ساعاتی قبل وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرده بود که برای مذاکره با سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا (OSCE) جهت برقراری مجدد آتش‌بس در منطقه قره‌باغ آمادگی دارد.

دیروز پنجشنبه رؤسای جمهور آمریکا، فرانسه و روسیه بیانیه مشترکی را در باب مناقشه قره‌باغ منتشر کردند و طی آن خواستار برقراری آتش‌بس فوری میان آذربایجان و ارمنستان شدند.

آمریکا، فرانسه و روسیه در این بیانیه مشترک از باکو و ایروان خواسته بودند تا در چارچوب گروه مینسک، «بدون تاخیر، با حسن نیست و بدون پیش‌شرط، مذاکرات را از سر بگیرند».

اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید که با دخالت این سه کشور در بحران قره‌باغ مخالف است.

وی در این باره افزود: آمریکا، روسیه و فرانسه این مشکل را برای مدت ۳۰ سال نادیده گرفتند و اکنون پذیرفتنی نیست که به دنبال آتش‌بس باشند.

گروه مینسک در سال ۱۹۹۲ میلادی در جریان کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا (CSCE) که اکنون سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) نام گرفته، تشکیل شد و موظف بود آذربایجان و ارمنستان را به مذاکره برای جستجوی یک راه حل صلح‌آمیز در موضوع قره‌باغ تشویق کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • موسوی

    صد در صد در اصل ارمنستان اول دارد با ترکیه و دوم با اسراییل و سوم با آذربایجان می جنگد ا

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه