English

اعزام ۳۰۰ نیروی نظامی از ترکیه به جمهوری آذربایجان/امانوئل ماکرون ترکیه را به تحریم تهدید کرد

رئیس جمهور فرانسه از اعزام ۳۰۰ نیروی نظامی ترکیه از سوریه به خاک جمهوری آذربایجان خبر داد.

اعزام ۳۰۰ نیروی نظامی از ترکیه به جمهوری آذربایجان/امانوئل ماکرون ترکیه را به تحریم تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، « امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه بامداد روز جمعه گفت که در نشست سران اتحادیه اروپا این توافق حاصل شد تا به ترکیه فرصت مذاکره داده شود و به این کشور تا پایان دسامبر آینده وقت داده شود.

به گزارش الجزیره، ماکرون هشدار داد: «ترکیه باید وارد مذاکرات شود در غیر این صورت به گزینه تحریمها روی خواهیم آورد.»

وی گفت: «در صورتی که ترکیه همچنان از خطوط قرمز تجاوز کند نمیتوان مذاکره با ترکیه را آغاز کرد و در صورتی که ترکیه تصمیم بگیرد که وارد مذاکرات نشود باید پیامدهای آن را بپذیرد.»

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سازمان اطلاعاتی این کشور اعلام کرده که ۳۰۰ فرد مسلح از سازمان های جهانی سوریه را به مقصد جمهوری آذربایجان ترک کرده اند.

ماکرون گفت که طی روزهای آینده با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تماس خواهد گرفت و از وی درباره افراد مسلحی که از سوریه به سوی آذربایجان رفته اند توضیح خواهم خواست.

 روز پنجشنبه نیز کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ترکیه به اعزام مبارزان خارجی از غرب آسیا به قره‌باغ، گفت که در حال همکاری با روسیه برای رسیدن به توافق آتش‌بس بین آذربایجان و ارمنستان هستند.

کاخ الیزه اما هیچ مدرکی برای پشتیبانی از اتهام خود و کرملین به ترکیه درباره مداخله در تنش‌های قره‌باغ ارائه نکرد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که جنگجویانی از گروه‌های شبه‌نظامی غیرقانونی مستقر در سوریه و لیبی طی روزهای گذشته توسط برخی کشورها به منطقه قره‌باغ اعزام شده‌اند.

قبل‌تر از آن نیز، وزارت خارجه ارمنستان مدعی شده بود که آنها اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه مسئولان ترکیه‌ای در حال جذب «مزدورانی» از غرب آسیا هستند تا در منطقه قره‌باغ کوهستانی مستقر کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه