English

کدام رهبران جهان درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند؟

بسیاری از رهبران جهان با ارسال پیام تسلیت درگذشت صباح الاحمد الصباح امیر کویت را تسلیت گفتند.

کدام رهبران جهان درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند؟

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر درگذشت صباح الاحمد الصباح، امیر کویت را تسلیت گفت و تاکید کرد: جهان عربی یکی از بهترین رهبران خود را از دست داد. ما به دولت و مردم کویت تسلیت می‌گوییم.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در پیام تسلیتی گفت: امیر کویت برادر بزرگ لبنان و نمونه میانه‌روی و حکمت بود. وی در شرایط سخت در کنار لبنانی‌ها بود و در بازسازی روستاها و شهرهای لبنان سهیم بود. درگذشت او خسارت بزرگی بود.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز ضمن تسلیت درگذشت امیر کویت گفت: ما امروز برادر بزرگ و رهبر حکیمی را از دست دادیم که رهبر انسانیت و اخلاق بود. وی زندگی‌اش را در راه خدمت به وطن و امتش گذاشت و از هیچ تلاشی برای وحدت جهان عربی فروگذار نکرد.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی گفت که امیر کویت مرد حکمت، گذشت و صلح و یکی از رهبران ارشد فعالیت مشترک در شورای همکاری خلیج فارس بود. مواضع تاریخی وی در خدمت به وطن و امت در خاطره نسل‌ها باقی خواهد ماند.

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی نیز گفت که امیر کویت پدر این کشور و قلب تپنده خلیج فارس و امیر بزرگ انسانیت بود.

وی به مردم کویت و تمام مردم جهان عربی درگذشت او را تسلیت گفت.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز به مناسبت درگذشت امیر کویت عنوان داشت: با درگذشت امیر کویت جهان مناره انسانیت و نماد آن را از دست داد. از طرف مردم قطر به مردم کویت تسلیت می‌گویم.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز تصریح کرد: با درگذشت امیر کویت منطقه مردی را از دست داد که از هیچ تلاشی در راه حمایت از امنیت و ثبات منطقه و پیشرفت مردم کویت فروگذاری نکرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن نیز گفت: در روز درگذشت امیر کویت موضع وی در حمایت از مذاکرات صلح را فراموش نمی‌کنیم. در هر دیداری وی از دوستی‌اش به یمن و تمایلش برای پایان جنگ صحبت می‌کرد.

همچنین سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت و در توییتی نوشت: ما صباح الاحمد الصباح، برادر عزیز و دوست بزرگوار و یکی از رهبران بزرگ را از دست دادیم. نام او در تاریخ همیشه ثبت خواهد شد چراکه زندگی‌اش را در خدمت کشور و امت عربی قرار داد.

وی گفت: ما به مردم و دولت کویت درگذشت صباح الاحمد الصباح را تسلیت می‌گوییم. او دوست و شریک آمریکا بود. میانجیگری او در اختلافات خاورمیانه باعث شد در سخت‌ترین شرایط برخی از اختلافات حل شود.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با صدور پیامی درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت را با اندوه فراوان دریافت کردیم، به همین مناسبت مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به دولت و ملت کویت اعلام‌ می‌کنیم و مناسبات تاریخی‌مان با آن مرحوم و نقش معتدل و میانه‌رو ایشان در تعامل با اغلب پرونده‌ها و مسائل بحرانی منطقه و جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی با دیدگاهی مسئولیت‌پذیرانه و موضعی به دور از انفعال و تشنج را گرامی می‌داریم. آن مرحوم شخصیتی نمونه در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های طرف‌های مختلف بود و علاوه بر نگرش پدرانه‌اش به عموم ملت کویت، در دوره زمامداریش و پیش از آن به هنگام سکانداری وزارت امور خارجه این کشور، طرح‌ها و ابتکاراتی را برای حل بحران‌ها مطرح کرد.

اتحادیه عرب درگذشت صباح الاحمد الصباح را تسلیت گفت و تاکید کرد او مایه افتخار برای کشور و امتش بود.

سازمان همکاری اسلامی نیز اعلام کرد امیر کویت صدای حکمت و میانه‌روی بود.

بحرین نیز به مناسب درگذشت امیر کویت به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت و ابداز امیدواری کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس میراث او را بزرگ بدارند و برای همکاری تلاش کنند.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در توییتی درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت.

عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درگذشت صباح الاحمد الصباح را تسلیت گفت و وی را رهبری حکیم و برادر بزرگ مردم فلسطین و مسئله فلسطین دانست.

عباس گفت: فلسطین رهبری عربی و رهبر انسانیت را از دست داد که زندگی‌اش را در راه خدمت به مردم و امتش و تمام بشریت گذاشت و همواره از مسئله فلسطین حمایت کرد. از دست دادن این رهبر بزرگ در چنین دوره حساسی از تاریخ خسارت بزرگی است.

حماس نیز پیام تسلیتی را به مناسبت درگذشت امیر کویت فرستاد و او را امیر انسانیت و صاحب مواضع جسورانه و حکیمانه خواند.

حماس گفت: با افتخار از او و مسیرش در خدمت به مسائل امت عربی و و سکوتش در حمایت از وحدت و امنیت و ثبات آن از جمله مسئله فلسطین یاد می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد بداقی نویسنده و کهنه سرباز ایرانی

    درگذشت صباح الاحمد الصباح امیر کویت را تسلیت می گویم

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه