English

قاچاق ۳۰ تانکر نفت سوریه به عراق توسط آمریکا

شب گذشته از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید ۳۰ تانکر نفت سوریه به عراق توسط آمریکا قاچاق شد.

قاچاق ۳۰ تانکر نفت سوریه به عراق توسط آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد که نیروهای آمریکایی یک کاروان شامل ۳۰ تانکر نفت را از این کشور از طریق گذرگاه «الولید» به عراق انتقال دادند.

این خبرگزاری به نقل از منابع محلی اعلام کرد که یک کاروان شامل ۳۰ تانکر نفت مسروقه از چاه‌ها نفتی سوریه در مناطق تحت اشغال آمریکا در «الجزیره»، شب گذشته از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید در منطقه «العربیه» در ریف شرقی «الحسکه» به عراق انتقال داده شد.

نیروهای آمریکایی و نیروهای همپیمان آن  موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) کنترل اغلب میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در دست دادند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، لذا با تمام توان تلاش می‌کند تا به حضور غیر قانونی آنها پایان دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بارها اذعان کرده است که برای نفت سوریه در این کشور حضور دارند. گزارشهای بسیاری نیز از غارت نفت سوریه توسط آمریکا وجود دارد.واشنگتن  اخیرا، با شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه یک قرارداد نفتی برای چپاول نفت سوریه امضا کرده است تا هزینه باقی ماندن نیروهای خود در سوریه را تأمین کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه