English

لغو ویزای بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی توسط دولت آمریکا

دولت آمریکا ویزاهایی که برای بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی بود، طبق اعلامیه ۲۹ مه ریاست جمهوری برای تعلیق ورود دانشجویان و محققان از چین لغو کرد.

لغو ویزای بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی توسط دولت آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، چاد وولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن صدور ویزا برای "دانشجویان و محققان مشخصی از چین را که با ارتش چین در ارتباط بودند، متوقف می کند تا جلوی سرقت را بگیرد!

وولف در سخنانی بار دیگر ادعاهایی مبنی بر فعالیت های تجاری ناعادلانه و جاسوسی تجاری از سوی چین را مطرح ساخت، از جمله تلاش هایی برای سرقت تحقیقات مرتبط با کرونا و چین را به سوء استفاده از ویزاهای دانشجویی برای بهره برداری از جامعه آکادمیک آمریکا متهم کرد.

در همین راستا، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، لغو روادید با دستور دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا انجام می شود و بخشی از واکنش واشنگتن به محدودسازی دموکراسی در هنگ کنگ است. به گفته این سخنگو، تا هشتم سپتامبر ۲۰۲۰ این وزارتخانه بیش از ۱۰۰۰ ویزا برای اتباع چینی را لغو کرده است.

چین پیشتر هم مخالفتش را با این اقدام آمریکا در محدودسازی فعالیت های دانشجویان چینی برای تحصیل در ایالات متحده ابراز داشته و از واشنگتن خواسته بود تا به ارتقای تعاملات و درک مشترک بپردازد.

حدود ۳۶۰ هزار تبعه چینی در آمریکا تحصیل می کنند و درآمد چشمگیری از آن عاید دانشگاه های آمریکایی می شود؛ با این حال پاندمی کرونا به شدت به این روند آسیب زده است. روابط چین و آمریکا به پایین ترین سطح رسیده است و این دو اقتصاد برتر جهان بر سر مسائلی از تجارت و حقوق بشر تا هنگ کنگ و کرونا تنش دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی