English

سیدحسن نصرالله:

دفاع از حق را با پول و قدرت عوض نمی‌کنیم

سیدحسن نصرالله بیان کرد زمانی که نبرد میان حق و باطل است، بی‌طرفی معنایی ندارد و ما هیچ وقت دفاع از حق را با پول و قدرت عوض نمی‌کنیم.

دفاع از حق را با پول و قدرت عوض نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العالم لبنان و پایگاه خبر شبکه «العهد»، سید حسن نصرالله سخنرانی خود را با درود بر پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) آغاز کرد و در ادامه با توصیف شب دهم ماه محرم به شب خداحافظی و حزن‌انگیزترین شب گفت که حزن امسال بیش از سال‌های گذشته است زیرا شیعیان از حضور در تجمع‌ها و دیدار سراسر عشق و محبت یکدیگر محروم شده‌اند.

یاران امام حسین (ع)

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با بیان اینکه سخنرانی امشب خود را به یاران امام حسین (ع) اختصاص می‌دهد، از یاران امام تمجید کرد و گفت که اصحاب امام حسین (ع) هیچ گاه امام خود را رها نکردند و او را تنها نگذاشتند.

سیدحسن نصرالله در ادامه گفت که در روز و شب دهم ماه محرم هر یک از یاران امام حسین (ع) این امکان را داشتند که بگریزند؛‌ اما آنها این کار را نکردند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت که امام حسین (ع) در شب دهم ماه محرم به یاران خود این اجازه دادند که بروند؛ اما یاران امام،‌ چه زنان چه مردان، این کار نکردند در کنار امام ماندند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که یاران امام حسین (ع) تا پای جان و قهرمانانه و با عزت جنگیدند. ایشان همچنین زنانی را که در کربلا حضور داشتند، استوار، محکم و پایدار توصیف کردند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش تأکید کرد که تاریخ چنین گروهی را هیچ گاه به خود ندیده است؛‌ گروهی که با وجود محاصره شدن، در کنار رهبر خود ایستادگی کردند با آنکه این فرصت را داشتند با حفظ آبرو از نبرد عقب‌نشینی کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به پیشینه ایمانی، معنوی و عقایدی یاران امام حسین (ع)، تأکید کردند آنها بشدت به امام و حق ایمان داشتند و نبرد آنها، نبرد حق بود نه نبرد تعصب.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که یاران امام حسین (ع) در قبال خداوند، دین و امت‌شان خود را مسئول می‌دانستند و در قبال دردها و رنج‌های امت بصیرت و فهم کافی داشتند. ایشان همچنین افزودند که یاران امام حسین (ع) یقین داشتند که خداوند تمام اقدامات آنها را زیرنظر دارد.

دبیرکل حزب‌الله با ذکر صفاتی از اصحاب امام آنها را بسیار شجاع، عاشق و دوست‌دار خداوند، قرآن کریم، پیامبر و امامشان توصیف کردند و گفتند که این افراد جان و مال خود را در راه امام‌شان می‌دادند و تا آخرین لحظه با ثبات و شهامت در کنار امام جنگیدند.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهاراتشان همچنین یاران امام حسین (ع) الگوی مسلمانان خواندند.

شایعه‌پراکنی علیه حزب‌الله و مقابله با آن

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در بخشی از اظهاراتشان گفتند که اگر مقاومت لبنان با آمریکا خط ارتباطی برقرار کند، آنها برای امنیت رژیم صهیونیستی، همه چیز به نیروهای مقاومت می‌دهند.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه پول، قدرت، توسعه نظامی سیاسی لبنان به نفع حزب‌الله و میلیاردها دلار پول به آنها پیشنهاد شده است، گفتند که آنها در مقابل این‌ها از ما می‌خواهند که از حق دست برداریم و ما هیچگاه این کار را نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد که زمانی که نبرد میان حق و باطل است، بی‌طرفی معنایی ندارد.

ایشان افزوند که در میان حق و باطل واجب دینی، ایمانی، شرعی، و اخلاقی این است که باید در کنار حق بایستیم و باطل را رد کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به حمله رسانه‌ای علیه حزب‌الله و با بی‌سابقه بودن آن طی ده‌ها سال‌ گذشته، گفتند که امروز ده‌ها میلیون دلار صرف می‌شود. برخی سفارت‌های عربی و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه‌های تلویزیونی پول می‌دهند تا به حزب‌الله حمله کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله در ادامه گفت که حمله رسانه‌ای که امروز علیه حزب‌الله به راه افتاده بی‌سابقه بوده است. ایشان همچنین گفتند که یک اتاق تمام این رسانه‌ها را علیه حزب‌الله مدیریت می‌کند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که دشمنان حزب‌الله از نظر سیاسی، امنیتی و نظامی شکست خوردند و حزب‌الله همچنان به مقابله با آنها ادامه می‌دهد. ایشان افزودند که از جمله ابزارهای مقابله با این اقدامات دشمن، حفظ اعتبار و جلوگیری از هم‌پاشیدن فضای مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «از جمله ابزارهای مقابله با حمله ضد مقاومت، بایکوت بسترها و پایگاه‌های گمراه‌کننده است».

سید حسن نصرالله در ادامه خواست که صحت هر گونه محتوای رسانه‌ای بررسی شود و احتمالا دادند که در آینده با مشکلات بزرگتر از جعل اخبار رو به رو شوند.

ایشان افزودند: «هدف جنگ شایعات علیه ما افزایش فشار روانی علیه محیط [مقاومت] و جامعه ماست. هدف جنگ شایعات این است که از یاری مستضعفان دست برداریم».

ایشان همچنین تأکید کردند که به وحشت‌انداختن، کشتار، ترور و ویرانی منازل، مقاومت را نخواهد ترساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی