English

پیام مسعود بارزانی به نخست وزیر عراق

مسعود بارزانی اعلام کرد جریان‌های سیاسی اقلیم کردستان علیه به حاشیه راندن مبارزات و دستاوردهای گذشته و شراکت کُردها در حکمرانی کنونی عراق خواهند ایستاد.

پیام مسعود بارزانی به نخست وزیر عراق

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در پیامی به مصطفی الکاظمی اعلام کرده است که حزب متبوع وی خواهان و مدافع رفع اختلافات از طریق تفاهم و گفتگو بوده است.

در پیام بارزانی به نخست وزیر عراق آمده است که اکنون نیز در همان مسیر گام برداشته و با همراهی احزاب و جریان‌های دیگر اقلیم کردستان در راستای تحقق حقوق قانونی مردم کُرد به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، جریان‌های سیاسی اقلیم کردستان علیه به حاشیه راندن مبارزات و دستاوردهای گذشته و شراکت کُردها در حکمرانی کنونی عراق خواهند ایستاد.

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در پیام خود همچنین گفته است که با نخست وزیری مصطفی الکاظمی فرصت رفع قانونی اختلافات و مسائل موجود میان اربیل و بغداد فراهم شده است.

مسعود بارزانی در عین حال گفته است که اجرایی کردن قانون اساسی عراق می‌توانست مانع بخش زیادی از مسائل و مشکلات کنونی شود.

پیام بارزانی در حالیست که در روزهای گذشته رسانه‌های کُردی از شکست مذاکرات اربیل – بغداد در زمینه توافق نفت – بودجه خبر داده بودند.

همزمان مسرور بارزانی در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر عراق از توافق ارسال 320 میلیارد دینار با هدف پرداخت حقوق کارمندان کُرد از سوی دولت مرکزی خبر داده است، برخی از رسانه‌های نزدیک به برهم صالح نیز اعلام کرده‌اند که گفتگوی تلفنی نخست وزیران اقلیم و عراق با پادرمیانی وی بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه