English

کریس مورفی:

عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست محض برای آمریکاست

سناتور دموکرات آمریکا گفت: ناتوانی آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یک شکست محض بوده است.

عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست محض برای آمریکاست

به گزارش خبرگزاری موج، « کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا از ایالت کانکتیکات در پی شکست مفتضحانه سحرگاه امروز کشورش در برابر ایران در شورای امنیت دقایقی پیش در پیامی توئیتری نوشت: شکست شرم‌آور قطعنامه (پیشنهادی آمریکا) تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هشداری درباره خطرات قرار دادن افرادی بدون تجربه دیپلماتیک نظیر «کلی کرفت» است که در مهم‌ترین پست آمریکا در سازمان‌های بین ‌المللی قرار دارد.

این سناتور آمریکائی در ادامه در پاسخ به توییت جیسون رضاییان که ناتوانی آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را «شکستی شرم‌آور» خوانده بود، در توییت دیگری تصریح کرد: این تنها یک شکست نبود. این یک شکست محض بوده است. از ۱۵ عضو شورای امنیت، تنها جمهوری دومینیکن همراه ما رای داده است. آمریکا تا این میزان ضعیف شده است. راهبرد فاجعه‌بار ترامپ در خصوص ایران از دیدگاه باقی جهان اینگونه است.

این درحالیست که شورای امنیت سازمان ملل سحرگاه امروز به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران رأی نداد.

این قطعنامه در نهایت با کسب ۱۱ رأی ممتنع و ۲ رأی مخالف در برابر تنها ۲ رأی موافق از تصویب در شورای امنیت بازماند. آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی