English

پوتین، ثبت رسمی واکسن کرونا را اعلام کرد

رئیس جمهوری روسیه به طور رسمی از ساخت و ثبت واکسن کرونا در این کشور خبر داد.

پوتین، ثبت رسمی واکسن کرونا را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری موج، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز به طور رسمی از ساخت واکسن روسی کرونا و ثبت این واکسن خبر داد  به نقل از اسپوتنیک، پوتین گفت: وزارت بهداشتِ روسیه موفق به ساخت واکسن کرونا شده است.

خبرگزاری اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد، پوتین اعلام کرده است دخترش نیز این واکسن را زده است.

در حالی که چند ماهی است رقابت جهانی برای یافتن واکسن کرونا بین تعدادی از کشورها ادامه داشته و شرکت‌های داروسازی در حال تحقیق و بررسی روی نمونه‌های اولیه و آزمایشگاهی این واکسن بوده‌اند به نظر می‌رسد روسیه اکنون فاتح این رقابت شده و به عنوان اولین کشور در جهان از ساخت قطعی و ثبت رسمیِ نخستین واکسن کرونا خبر داده است.

روز گذشته "کریل دمیتریف"، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که در حال تأمین اعتبار آزمایشات واکسن کروناویروس در این کشور است، اظهار داشت: روسیه به طور سنتی در تولید واکسن‌ها بسیار قوی بوده و واکسن ما در واقع نوعی کپی‌برداری از واکسن ابولا است که پنج سال پیش در مسکو تهیه شده است.

به گفته دمیتریف که در کارآزمایی‌های اولیه بالینی واکسن شرکت کرده، واکسن کرونای روسیه به این دلیل توانسته پیشروی کند که نسخه ارتقاء یافته از واکسن قبلی علیه ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی