English

وزیر بهداشت لبنان:

تعداد مفقودان انفجار در بندر بیروت بیشتر از قربانیان است

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد تعداد مفقودان انفجار در بندر بیروت بیشتر از قربانیان است.

تعداد مفقودان انفجار در بندر بیروت بیشتر از قربانیان است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حسن حمد، وزیر بهداشت لبنان در سخنانی با اشاره به اینکه تعداد مفقودان انفجار خونین در بندر بیروت همچنان بیشتر از تعداد قربانیان این حادثه است گفت: شمار قربانیان و مجروحان این انفجار همچنان در حال افزایش است و تا بدین لحظه به ۱۰۰  کشته و ۴۰۰۰ مجروح رسیده است.

حسن حمد در ادامه تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات همچنان در جستجوی مفقودان در محل انفجار هستند. این انفجار صدها ساختمان را متضرر کرده و بسیاری از مجروحان به دلیل عدم توانایی بیمارستان‌های نزدیک به بیروت و حتی دورتر از آن در پذیرش آنها که پر از مجروحان شده‌اند، بدون مداوا مانده‌اند.

این مقام لبنانی ادامه داد: در پی این انفجار چهار بیمارستان در بیروت به طور کامل آسیب دیده‌ و بیماران بستری در آنها به بیمارستان‌های دیگر منتقل شده‌اند؛ این مسأله مشکل را پیچیده‌تر و بحران را به یک فاجعه همه‌گیر بهداشتی تبدیل کرده است.

وی همچنین ضمن اذعان به متضرر شدن قابل توجه ذخایر وزارت بهداشت، تأکید کرد: علی‌رغم کمبود امکانات و اقلام پزشکی، به دلیل امدادرسانی به بیماران و نجات آنها برای بقا می‌جنگیم.

وزیر بهداشت لبنان در ادامه افزود: این تحولات ناراحت کننده به دنبال تداوم اپیدمی ویروس کرونا رخ داده و آنچه اتفاق افتاده است یک وضعیت کاملاً فاجعه بار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه