English

ارتش ملی لیبی مذاکره با ترکیه را رد کرد

ارتش ملی لیبی در نامه ای به آمریکا مذاکره با ترکیه را رد و اعلام کرد ما با گلوله با ترکیه رو در رو خواهیم شد.

ارتش ملی لیبی مذاکره با ترکیه را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری العربیه، منابع لیبیایی اعلام کردند ارتش ملی لیبی نامه‌ای را به آمریکا داده که در آن بر مخالفتش با مذاکره با ترکیه تأکید کرده و خواهان نظارت بین المللی بر گذرگاه‌ها شده است.

خلیفه حفتر پیش از این گفته بود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای یافتن ارث اجداد استعمارگرش به لیبی آمده است و ما با گلوله با ترکیه رو در رو خواهیم شد.

حفتر گفت: ما به دفاع از وطنمان در برابر  متجاوزان ادامه می‌دهیم و مردم لیبی هرگز مجددا استعمار را قبول نخواهند کرد. ما هرگز اجازه تجاوز ترکیه را نمی‌دهیم.

از سوی دیگر عبدالهادی دراه، سخنگوی اتاق عملیات آزادی سرت و الجفره وابسته به دولت وفاق ملی لیبی مدعی شد: حمایت روسیه از حفتر شورشی و سربازانش ادامه دارد. شنبه پنج هواپیما حامل تجهیزات نظامی روسیه وارد سرت و الجفره شد.

وی گفت: همچنین شنبه دو هواپیمای روسی از سوریه وارد فرودگاه بنغازی شد. روز جمعه نیز دو هواپیما از سوریه وارد فرودگاه بین المللی الابرق شد.

دراه گفت: تمام این هواپیماهای روسی تجهیزات را وارد منطقه الشرقیه کردند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی اخیرا تجهیزاتی را به ورودی‌های شهر سرت گسیل کرده‌اند تا آماده جنگ علیه نیروهای حفتر و آزادی این شهر شوند.

نیروهای حفتر یکشنبه اعلام کردند که آماده مقابله با هرگونه حمله ترکیه به سرت هستند.

این درحالی است که منابع نظامی از وقوع درگیری‌هایی میان شبه‌نظامیان وابسته به فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی و شبه‌نظامیان وابسته به اسامه الجویلی، فرمانده منطقه نظامی غربی خبر دادند.

این اختلافات و درگیری‌ها زمانی رخ داد که عناصر وابسته به باشاغا مزدوران وابسته به الجویلی را در منطقه ورشفانه بازداشت کردند.

خالد المحجوب، از رهبران ارتش "ملی" لیبی گفت: شبه‌نظامیان به دلیل اهداف مختلف فعالیت می‌کنند که این اهداف ایدئولوژی افراط‌گرایانه، قاچاق سوخت و تجارت اعضای بدن انسان است.

وی گفت: ترکیه‌ای‌ها مزدوران سوری در طرابلس را به جای نیروهای لیبی آموزش می‌دهند. گزارشاتی نیز درباره ادامه ورود افراد مسلح از سوریه از طریق ترکیه وجود دارد.

در این راستا ساکنان طرابلس تظاهراتی علیه ترکیه و ادامه ناامنی در پایتخت برگزار کردند.

همچنین به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه تعداد مزدوران سوری که ترکیه آن‌ها را برای جنگ به لیبی فرستاد به ۱۷ هزار تن از جمله ۳۵۰ کودک رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه