English

فالح الفیاض:

روابط میان بغداد و تهران از بهترین شرایط خود می ‌گذرد/ عراق نمی‌تواند تسلیم طرف آمریکایی باشد

رئیس تشکیلات حشد شعبی عراق گفت: روابط میان بغداد و تهران از بهترین شرایط خود می ‌گذرد و سفر مصطفی الکاظمی به تهران و دیدارش با رهبر انقلاب و رئیس جمهور ایران نشانگر عمیق بودن روابط و منافع مشترک است.

روابط میان بغداد و تهران از بهترین شرایط خود می ‌گذرد/ عراق نمی‌تواند تسلیم طرف آمریکایی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، فالح الفیاض رئیس تشکیلات حشد شعبی در مصاحبه با المیادین گفت، ویژگی حشد شعبی این است که با تمامی یگان‌ها و تشکیلات‌های نظامی در عراق یکپارچه است و دوشادوش آنها جنگیده است.

وی گفت: حشد شعبی یک نهاد نظامی است که یکی از شاخه‌های مهم در نظام دفاع ملی کشور به حساب می‌آید. حشد شعبی یک نهاد سیاسی نیست که بر اساس تغییرات سیاسی رفتار کند.

فالح الفیاض عنوان داشت که تصمیم پارلمان عراق برای خارج کردن نیروهای آمریکایی، اساساً با عملیات ترور شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشد شعبی مرتبط است.

وی تصریح کرد: عراق کشوری مهم در میان کشورهای عربی است و باید نقش پل را میان همگان ایفا کند تا شکاف میان کشورهای منطقه را رفع کند. مفهوم کنار کشیدن خود یک مفهوم منفی است و بغداد مواضعی را اتخاذ می‌کند که با منافعش همخوانی داشته باشد.

الفیاض گفت که روابط میان بغداد و تهران از بهترین شرایط خود می ‌گذرد و سفر مصطفی الکاظمی به تهران و دیدارش با رهبر انقلاب و رئیس جمهور ایران نشانگر عمیق بودن روابط و منافع مشترک است.

وی بر موضع ثابت بغداد برای احترام به حاکمیت لبنان تاکید کرد.

الفیاض گفت که اسرائیل به تعدی‌های خود به تعدادی از کشورهای عربی ادامه می‌دهد و آنچه که در مزارع شبعا رخ داد، یک اقدام ساختگی از سوی اسرائیل بود که هدف از آن، کشاندن طرف دیگر به درگیری بود.

الفیاض درخصوص اعتراضات در این کشور گفت: نباید از اعتراضات مسالمت آمیز هراسی داشته باشیم بلکه باید نسبت به افراد نفوذی که از این اعتراضات برای دستورکارهای مشخص بهره‌برداری می‌کنند، بر حذر بود.

وی گفت که عراق مصیبت‌های داخلی خود که مربوط به هویت سیاسی‌اش بود، پشت سرگذاشته است و باید به دولت کنونی در سایه کرونا و بحران اقتصادی، فرصت داده شود.

الفیاض تاکید کرد: هرگونه انتخاباتی در آینده که بر اساس قانون اساسی نباشد و تلاش‌ها برای ترساندن عراقی‌ها نسبت به آینده، به نفع کشور نیست. عراق راهی جز اینکه یک کشور مستقل باشد و وابسته نباشد، ندارد تا نقش و مسئولیت‌های خود را در منطقه انجام دهد.

وی عنوان داشت که عراق نمی‌تواند تسلیم طرف آمریکایی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه