English

مناسک حج امسال با چه تعداد زائر برگزار می شود؟

به گزارش رسانه های محلی عربستان مناسک حج امسال تنها با حضو هزار زائر از خود عربستان برگزار می‌شود.

مناسک حج امسال با چه تعداد زائر برگزار می شود؟

به گزاش خبرگزای موج به نقل از الجزیره، مناسک حج مسال از تاریخ ۲۹ جولای (هشتم مرداد) با رعایت سختگیرانه آیین‌نامه های بهداشتی برپا خواهد شد و تنها هزار نفر قادر خواهند بود در این مراسم مذهبی شرکت کنند. این افراد پس از پایان حج باید به قرنطینه بروند.

همچنین بر اساس اعلام پیشین وزارت بهداشت عربستان، تنها  کسانی می‌توانند در حج امسال شرکت کنند که کمتر از ۶۵ سال داشته باشند و بیماری مزمن یا زمینه‌ای در ارتباط با ویروس کرونا نداشته باشند.

مراسم حج که سالانه در اواخر ماه جولای با حضور حدود دو میلیون نفر در عربستان برگزار می‌شد، یکی از بزرگترین گردهمایی‌های مذهبی جهان شناخته می‌شود. اما پس از آن‌که مسؤولان برگزاری رویدادهای جهانی بزرگی همچون بازی‌های المپیک توکیو به دلیل گسترش ویروس کرونا ناچار به تعویق و یا لغو برنامه‌های‌شان شدند، مقام‌های عربستان سعودی نیز در نهایت تصمیم به کاهش چشمگیر شمار زائران امسال گرفتند و طبق اعلام مسئولان حج و زیارت این کشور، امسال تنها هزار نفر قادر خواهند بود فریضه حج را به جا بیاورند.

در حالی که مقامات سعودی اعلام کردند حج امسال تنها با حضور هزار نفر از شهروندان این کشور و خارجی هایی که از قبل در این کشور بوده اند برگزار خواهد شد اما برخی منابع خبری از برگزاری حج با حضور ۱۰ هزار زائر خبر داده اند.

مراسم حج و عمره که میلیون ها نفر از مسلمانان را از سراسر جهان به عربستان سعودی می آورد، سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمد برای این کشور به همراه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه