English

دونالد ترامپ:

وضعیت شیکاگو از افغانستان وخیم تر است

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اعتراف کرد وضعیت شیکاگو از افغانستان وخیم تر است.

وضعیت شیکاگو از افغانستان وخیم تر است

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که خشونت تابستان امسال در شیکاگو بدتر از افغانستان بوده است. او گفت: این وخیم‌تر از هر چیزی است که کسی تا به حال دیده است.

ترامپ با ستودن عملکرد نیروهای فدرالی که به شهر پورتلند در ایالت اورگان اعزام کرده است، مدعی شد که تحولات بیشتری در راه است، به خصوص برای دیگر شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها مثل شیکاگو.

او افزود: قرار است نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند اعزام شوند. این نیروها آن‌ها را می‌گیرند و خیلی از مردم به زندان افتادند. این‌ها مردمی هستند که از کشورمان تنفر دارند.

دونالد ترامپ عموما شیکاگو را با افغانستان مقایسه می‌کند و هر بار هم مقایسه‌ای اشتباه انجام می‌دهد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۰ دست‌کم ۱۰۰ هزار تلفات غیرنظامی در افغانستان ثبت شده است. تهاجم آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ آغاز شد. در حالی که نرخ قتل در شیکاگو در هر ۱۰۰ هزار تن از افغانستان بالاتر است و به ترتیب ۲۱ به ۷ میشود، اما این آمار شامل کشته‌های جنگ نیست.

مطالعه شبکه خبری بی‌بی‌سی در سال ۲۰۱۹ نشان داد، به طور میانگین ۷۴ مرد، زن و کودک هر روز در افغانستان طی ماه اوت کشته شدند. تعداد افرادی که طی یک ماه در افغانستان کشته می‌شوند، بالاتر از میزانی است که طی یک سال در شیکاگو کشته می‌شوند و این با در نظر گرفتن کشته‌های مرتبط با جنگ است.

اعتراضات در شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها که با مرگ جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس رخ داد، در طول تابستان ادامه دارد. اعتراضات بار دیگر زمانی اوج گرفت که افسران فدرال به پورتلند یورش بردند و همین امر موجب تشدید اعتراضات شده و به درگیری طرفین انجامیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه