English

آماده باش ارتش کره جنوبی در پی تهدید کره شمالی

ارتش کشور کره جنوبی در پی تهدید کره شمالی به حالت آماده باش درآمد.

آماده باش ارتش کره جنوبی در پی تهدید کره شمالی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ای نسبت به هشدار نظامی کره شمالی واکنش نشان داد و اعلام کرد که ارتش این کشور قاطعانه برای مقابله با هر شرایط و اقدامی آماده است.

در این بیانیه به افزایش تنش ها میان دو کشور و حساسیت شرایط اشاره شده و آمده است که کره جنوبی همه تحولات را زیر نظر دارد و برای هر شرایط و وضعیتی خود را آماده کرده است.

همزمان وزارت وحدت کره جنوبی بیانیه جداگانه ای منتشر کرده و از وجود تنش های فزاینده و تهدیدهای کره شمالی به اقدام نظامی ابراز نگرانی کرده و افزوده است که موضوع را جدی تلقی می کند.

این بیانیه خواستار آن است که هر توافقی میان طرفین به طور کامل اجرا شود و تاکید می ورزد که کره جنوبی با موضوع به شکل حساسی برخورد می کند و دقیقا اوضاع را زیر نظر دارد.

این دو بیانیه در واکنش به اقدام روز گذشته کره شمالی صادر شده است. روز گذشته  کره شمالی اعلام کرد که گام‌های لازم را علیه کره جنوبی به دلیل آنچه «خیانت سئول» و «جنایت علیه دولت کمونیست» اعلام شده، دنبال خواهد کرد.

کره شمالی همچنین اعلام کرد که دولت این کشور به ارتش برای انجام اقدامات لازم اعتماد کامل دارد.

این مواضع را «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی که به عنوان معاون اول کمیته مرکزی حزب کارگر در کشور مسئولیت دارد، اعلام کرد و افزود: به نظرم زمان آن رسیده تا روابط خود را با مقامات کره جنوبی قطع کنیم و ما اقدامات لازم را در این ارتباط به زودی دنبال خواهیم کرد.

کیم کوچک‌ترین خواهر رهبر کره شمالی است و در بیانیه‌ای که منتشر کرده، گفت: با به کارگیری اختیاراتم که از طرف رهبری، حزب و دولت اعطا شده است، دستورالعمل مسلح سازی بخش‌هایی را که مسئولیت روابط با دشمنان دارند، اعلام کرده‌ام و اقدامات قاطع بعدی را انجام خواهیم داد.

خواهر «کیم جونگ اون» همچنین در بیانیه خود از بسته شدن کامل دفتر فرهنگی با کره جنوبی که در شهر مرزی «کائه سانگ» قرار دارد، خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی