English

استقرار مجدد ارتش عراق در مناطق پاکسازی شده

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از استقرار مجدد ارتش در مناطق پاکسازی شده خبر داد.

استقرار مجدد ارتش عراق در مناطق پاکسازی شده

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم بازاستقرار نیروهای نظامی پس از دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده در عملیات "قهرمانان عراق- پیروزی حاکمیت" علیه پایگاه‌های داعش در شمال کشور گرفته شد.

این مقام ارتش عراق ادامه داد، عملیات نظامی که در مناطق مرزی میان دو استان کرکوک و صلاح الدین اجرایی شد با پاکسازی مساحتی بیش از ۷۳۸ کیلومتر مربع به طور کامل به اهداف خود دست یافت. در این عملیات تعدادی از تروریست‌ها کشته، پایگاه‌های آنها منهدم، افراد تحت تعقیب بازداشت و تجهیزات نظامی و تعدادی خودروهای بمب‌گذاری شده کشف و ضبط شد.

رسول ادامه داد، گروه‌های تروریستی تلاش دارند در مناطق بیابانی، کوهستانی و دره‌ها پنهان شوند اما بازاستقرار نیروها هیچ منطقه‌ای را برای آنها جهت بهره‌برداری در عملیات حمل و نقل و امدادرسانی باقی نمی‌گذارد.

عملیات نظامی "قهرمانان عراق- پیروزی حاکمیت" دوم ژوئن آغاز شد که نخستین عملیات نظامی پس از شروع به کار دولت جدید به نخست وزیری مصطفی الکاظمی است.

طی ماه‌های گذشته تعداد حملات نیروهای تروریستی که احتمال می‌رود وابسته به داعش باشند به ویژه در منطقه واقع میان کرکوک و صلاح‌الدین از یک سو و دیالی از سوی دیگر مشهور به "مثلث مرگ" شدت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی