English

هشدار سازمان ملل درباره فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل درخصوص فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

هشدار سازمان ملل درباره فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان

به گزارش خبرگزاری موج، «نیکلای ملادنوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا بامداد امروز (دوشنبه) درباره خطر فروپاشی اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل بار مالی شیوع ویروس «کووید۱۹» هشدار داده و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از این اتفاق شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ملادنوف در گزارشی که برای نشست دوسالانه کمیته ویژه ارتباطی جهت ارسال کمک‌های بین‌المللی برای فلسطینیان آماده کرده، تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر منابع مالی تشکیلات خودگردان را بررسی کرده است.

بر این اساس، وی همچنین با بررسی عواقب احتمالی تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، به طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی درباره اقدامات یکجانبه که منجر به درگیری‌های آتی خواهد شد، هشدار داد.

در این گزارش نوشته شده است: «شرایط اضطراری ویروس کرونا، بی‌کفایتی و نارسایی چارچوب‌های اداره‌کننده اقتصاد و روابط دولتی بین فلسطین و اسرائیل را نشان داد».

ملادنوف تصریح کرد: «تاثیر اقتصادی-اجتماعی کووید۱۹ بر مردم فلسطین در حال حاضر نیز عظیم است. تشکیلات خودگردان به حمایت مالی و توسعه‌ای برای رسیدگی به الزامات سلامت عمومی نیاز دارد تا خدمات ضروری را ارائه کرده و به مقابله با تاثیرات اقتصادی اجتماعی این همه‌گیری بپردازد».

به نوشته تایمز اسرائیل، وی درباره طرح تل‌آویو برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری نیز گفت: «هر اقدامی از سوی اسرائیل برای الحاق بخش‌های اشغال شده کرانه باختری یا عقب کشیدن فلسطینی‌ها از توافقات دوجانبه، تحولات محلی را شدیداً تغییر داده و احتمالا باعث درگیری و بی‌ثباتی در بخش‌های اشغالی کرانه باختری و نوار غزه می‌شود».

این مقام سازمان ملل در ادامه هشدارهای خود افزود: «اگر این روندها ادامه پیدا کند، دستاوردهای دولت فلسطینی طی ربع قرن گذشته محو خواهد شد، وضعیت امنیتی و آرامش وخیم خواهد شد و منجر به سیاست‌های افراطی از سوی دو طرف می‌شود».

ملادنوف سپس خواستار عمل کردن دو طرف به وظایف خود برای محقق کردن راهکار دو دولتی بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل شد.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

روزنامه «هاآرتص» نیز چندی پیش گزارش داد «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دیدار اخیر با فرماندهان ارشد ارتش به آنها هشدار داده که برای تنش‌های احتمالی در اراضی اشغالی آماده شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی