English

اعزام افسران نیروی دریایی استونی به تنگه هرمز به دستور آمریکا

دولت استونی از اعزام افسران نیروی دریایی به تنگه هرمز به دستور آمریکا خبر داد.

اعزام افسران نیروی دریایی استونی به تنگه هرمز به دستور آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته وبگاه «نیوز ار» وزارت دفاع استونی روز سه شنبه اعلام کرده که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند. «یوری لوییک» وزیر دفاع استونی در این زمینه گفت: «دولت آمریکا با تماس با ما پیشنهاد مشارکت در این ماموریت را ارائه کرد. این ماموریتی مهم در دفاع از تردد آزاد دریانوردی در سطح بین المللی است.»

استونی اعلام کرده قصد اعزام حداکثر پنج پرسنل نیروی دریایی خود را برای پیوستن به ائتلاف آمریکا دارد اما در برهه کنونی تنها به اعزام یک افسر اکتفا میکند.

ظاهرا دولت استونی در حال رایزنی با مقامات بحرینی، میزبان پایگاه پنجم دریایی آمریکا در منطقه است تا مصونیت دیپلماتیک برای نیروهای خود بگیرد.

وزیر دفاع استونی درباره وضعیت کنونی خلیج فارس آنجا را آرام توصیف کرد و گفت:«درگیریها مربوط به سال گذشته بودند، اما در کل خاورمیانه منطقه پیچیده ای است به ویژه تنگه باریک هرمز و ایران که فرصت های نظامی بسیاری دارد و مجهز به کشتیهای نظامی است. البته بر این باورم که این ماموریت نقش تثبیت کننده دارد.»

این در حالی است که شبکه  خبری «الجزیره» بامداد یکشنبه به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که در نوزدهم و بیست‌ویکم ماه می (سی‌ام فروردین و یکم اردیبهشت) در خلیج فارس رزمایش نظامی برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، پنتاگون می‌گوید که  این رزمایش‌ها با هدف افزایش توانمندی‌های نیروهای ما برای حفظ امنیت دریایی و امنیت شرکای ما در خلیج [فارس] در برابر هرگونه تهدیدی بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز چند هفته پیش در توئیتر نوشته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایرانی که «قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها  از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند را «روایتی هالیوودی» خواند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه