English

واکنش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به الحاق کرانه باختری

محمود عباس با مخالفت طرح الحاق کرانه باختری گفت: ملت فلسطین، اشغالگری و جنایت‌های «اسرائیل» و همچنین انکار حقوق قانونی خود را نمی‌پذیرند.

واکنش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به الحاق کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری «معا»، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، شامگاه پنجشنبه،‌ در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش‌ فلسطین بار دیگر تأکید کرد که الحاق هر بخش از کرانه باختری،‌ تمام توافق‌ها و تفاهمات موجود سازمان آزادی بخش فلسطین با واشنگتن و تل‌آویو را لغو خواهد کرد.

محمود عباس در این نشست به تشریح نتایج تماس‌های تلفنی خود و پیام‌های ارسال شده به کشورهای عربی،‌ رؤسای کشورهای جهان، دبیر کل سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی به اضافه رؤسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب پرداخت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد که متن نامه‌های ارسال شده به رؤسا و کشورهای یادشده «جدی» و «صریح» بود.

در این نشست‌ همچنین آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از سویی، کیمته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز در ارتباط با الحاق کرانه باختری تأکید کرد که ملت فلسطین اشغالگری و جنایت‌های «اسرائیل» و همچنین انکار حقوق قانونی خود را نمی‌پذیرند.

این کمیته همچنین بر عزم ملت فلسطین و رهبری آن‌ها در ادامه مبارزات ملی علیه اشغالگری  تأکید کرد.

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به اینکه تصمیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری با حمایت آمریکا شکل گرفته،‌ این اقدام را بشدت محکوم کرد و تأکید کرد که چنانچه الحاقی صورت بگیرد، تمام توافق‌ها امنیتی، اقتصادی و سیاسی با اشغالگران لغو خواهد شد.

این کمیته در ادامه از تمام کشورهایی که در شرایط شیوع کرونا به ملت فلسطین کمک‌ها مالی و پزشکی ارائه کردند و همچنین موضع ثابت کشورهای عربی در قبال رد طرح‌ الحاق، شهرک‌سازی و آپارتاید تشکر کرد و قدردانی کرد.

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین همچین از بیانیه «جوزف بورل» نماینده عالی سیاست‌های امنیتی و خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رد مطق الحاق تشکر کرد.

کمیته یادشده با اشاره موضع کشورهایی چون روسیه، چین، ژاپن و دبیرکل  سازمان ملل متحد،  و بیانیه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اتحادیه آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب گفت که آنها آشکارا طرح الحاق را رد کردند.

این کمیته بار دیگر بر دعوت رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح تأکید کرد.

در این نشست همچنین سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و اقدامات فزاینده این رژیم در این راستا مثل ویرانی منازل، مصادره اراضی فلسطین و الحاق بخش‌هایی از حرم ابراهیمی در شهر الخلیل محکوم شد.

کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین با اشاره به اعلام وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت هزار واحد مسکونی صهیونیستی در شهر بیت لحم تأکید کرد که این مسئله بیانگر سیاست‌های تنش‌زا و جنایت‌های مداوم اشغالگران علیه ملت فلسطین است.

در همین ارتباط، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، پیشتر، از تصویب طرح ساخت هفت هزار واحد مسکونی متعلق به اشغالگران صهیونیست در جنوب کرانه باختری خبر داده بود.

این کمیته همچنین با اشاره به اظهارات اخیر سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مبنی بر آمادی واشنگتن در به رسمیت شناختن الحاق، مردود خواند و تأکید کرد که واشنگتن با این اقدام می‌خواهد طرح «شوم» موسوم به «معامله قرن» را اجرایی کند.

در همین خصوص،‌ «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در ایالات متحده، پیشتر، گفته بود که ایالات متحده آماده است در عرض چند هفته آینده، ضمیمه شدن مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی را به رسمیت بشناسد.

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ضمن تأکید بر یکپارچگی ملی فلسطین و پایان دادن به هر گونه چند دستگی خواستار مقابله با طرح اشغالگران و جنایت‌های آنان شد.

در خصوص اسرای فلسطینی نیز این کمیته تأکید کرد که رسیدگی به پرونده اسرای فلسطینی بویژه مسلئه رفتار با اسرا در شرایط شیوع کرونا در رأس اولویت‌ها قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه