English

پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شد

لیبی از سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی که درحال بمباران در مصراته بود خبر داد.

پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شد

به گزارش خبر گزاری موج، نیروی دولت وفاق ملی لیبی از سرنگونی یک پهپاد اماراتی که در حال بمباران اهداف غیرنظامی در منطقه «ابوقرین» در جنوب مصراته بود، خبر داد.

مرکز اطلاع رسانی عملیات «برکان الغضب» به نقل از «محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی، گزارش داد: این پهپاد از نوع «Wing Loong» (ساخت چین) است که مجهز به موشک بود و پیش از آنکه موفق به فرار شود، هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

«القدس العربی» به نقل از وی نوشت: «امارات از این پهپاد سرنگون شده، برای حمایت از جنایتکار جنگی یعنی  خلیفه حفتر و شبه‌نظامیان تروریستیش در لیبی استفاده می‌کند.»

دولت وفاق ملی لیبی، پس از رصد ورود هواپیماهای اماراتی به پایگاه‌های نظامی تحت کنترل نیروهای شرق لیبی، ابوظبی را متهم می‌کند که پهپادهای چینی در اختیار خود را به خلیفه حفتر داده است.

از زمان سرنگونی حکومت « معمر قذافی » رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه