English

طالبان مذاکره با کابل را متوقف کرد

اختلاف طالبان با کابل در باب تبادل زندانیان بالا گرفت تا جایی که تیم فنی طالبان از ادامه دیدارها با هیئت دولت افغانستان منع شد.

طالبان مذاکره با کابل را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از افق، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که هیئت فنی این گروه که به منظور بحث در مورد تبادل زندانیان به کابل سفر کرده، دیگر در «نشست‌های بی‌نتیجه» با هیئت دولت افغانستان شرکت نخواهد کرد.

وی همچنین معترض شد که مطابق توافق‌نامه صلح، روند تبادل زندانیان باید شروع می‌شد؛ اما این روند به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است.

شاهین بامداد امروز سه‌شنبه در حساب کاربری توئیتر نوشت: ما تیم تکنیکی کمیسیون زندانیان را جهت تصدیق و تثبیت زندانیان به کابل فرستادیم؛ زیرا مطابق توافقنامه باید روند رهایی زندانیان شروع می‌شد؛ اما متأسفانه به بهانه‌های مختلف، آزادی آنها تاکنون به تعویق افتاده است. از این رو تیم تکنیکی ما از فردا در نشست‌های بی‌نتیجه با طرف مقابل شرکت نمی‌کند.

قرار بود روند تبادل زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان در پایان ماه میلادی مارس آغاز شود. به همین دلیل، طالبان برای شناسایی زندانیان خود یک هیئت فنی را به کابل اعزام کرد. این هیئت از حدود یک هفته به این سو، سرگرم گفتگو با هیئت فنی دولت افغانستان در مورد زندانیان است؛ اما به نظر می‌رسد این گفتگو نتیجه‌ای در پی نداشته است.

در این راستا، «متین بیگ» رئیس اداره مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید که طالبان خواستار رهایی ۱۵ فرمانده ارشد است و به همین خاطر روند آزادی زندانیان با تأخیر مواجه شده است.

به گفته وی، این فرماندهان در حملات بزرگ دست داشته‌اند و این خواست طالبان پذیرفتنی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی