English

تفاهم کابینه رژیم صهیونیستی برای الحاق یک منطقه به اراضی‌اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در شش ماه نخست‌ از تشکیل کابینه جدید، برای تحمیل حاکمیت این رژیم بر «غور اردن» اقدام خواهد کرد.

تفاهم کابینه رژیم صهیونیستی برای الحاق یک منطقه به اراضی‌اشغالی

به گزارش خبرگزاری موج، « بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شامگاه روز دوشنبه، به اطلاع رؤسای شهرک‌‌نشینان این رژیم از جمله «غور اردن» (دره اردن) رساند که در ارتباط با الحاق این منطقه، به تفاهماتی با حزب «آبی-سفید» دست یافته است و آن را در شش ماه نخست‌ تشکیل کابینه عملی خواهد کرد.

منطقه غور اردن از دریاچه طبریه در شمال تا دریای بحر المیت امتداد دارد که اسرائیل بخشی از آن واقع در میان بحر المیت و کرانه باختری را اشغال کرده است. غور اردن از بیسان تا صفد در شمال و از عین جدی تا النقب در جنوب و از میانه‌های رود اردن تا دشت‌های شرق کرانه باختری در غرب کشیده شده است و مساحت این منطقه و شمال البحر المیت به یک میلیون و ششصد هزار هکتار می‌رسد.

پس از تشکیل جلساتی، دو حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست «آویگدور لیبرمن» و «لیست مشترک اعراب» به ریاست «أیمن عوده» از بنی گانتز حمایت کردند و وی مأمور تشکیل کابینه شد.

پیشتر کانال «۱۳» تلوزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که مسئله تحمیل حاکمیت و فرایند الحاق یکی از مهم‌ترین مسائل مورد اختلاف میان حزب «لیکود» و حزب آبی-سفید برای تشکیل کابینه جدید است؛ اما آن طور که به نظر می‌رسد دو طرف در ارتباط با الحاق منطقه یادشده به تفاهماتی دست پیدا کرده‌اند.

وبگاه خبری روزنامه «قدس» به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریف» گزارش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حزب «آبی-سفید» در ارتباط با مسئله حاکمیت به تفاهماتی دست یافته است که آن را در شش ماه اول کابینه جدید  عملی خواهد کرد.

پیشتر و در سپتامبر ۲۰۱۹ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، رسما اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، بخش بزرگی از کرانه باختری را به «اسرائیل» ضمیمه می‌کند.

در همین ارتباط، «دیوید الحیانی» رئیس شورای شهرک‌نشینان «یشع» (شورای منطقه‌ای شهرک‌‌های غور اردن) گفت که نتانیاهو او را در جریان توافقات قرار داده است و وی نیز از او به خاطر بهره‌گیری از آنچه که آن را «فرصت تاریخی» برای تثبیت حاکمیت خواند، تشکر کرده است. شورای شهرک‌نشینان «گوش عتصیون» نیز از این گام رژیم استقبال کرد.

پیشتر، کانال «۱۳» تلوزیون رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود که «بنی گانتز» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی با الحاق و تحمیل مشکلی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی