English

ترامپ در پاسخ به احتمال لغو تحریم های ایران توسط آمریکا؛

مقامات ایران جواب پرسش شما را می دانند

دونالد ترامپ بار دیگر بر ادامه تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران با وجود شیوع ویروس کرونا تاکیئ کرد.

مقامات ایران جواب پرسش شما را می دانند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سی ان بی سی، دونالد ترامپ که در نشستی خبری به سوال خبرنگاران پاسخ می داد در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال لغو تحریم های ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و غرب آسیا وجود دارد یا خیر گفت: آنها پاسخ این سوال را می‌دانند. مقامات ایران جواب پرسش شما را می‌دانند.

این در حالی است که «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اتهامات خود علیه چین، روسیه و ایران را تکرار کرد و این کشورها را به انتشار «اطلاعات گمراه‌کننده» درباره شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

پمپئو در ادامه مدعی شد که اطلاعات‌گمراه‌کننده درباره ویروس کرونا از چین، روسیه و ایران منتشر می‌شود.

به ادعای پمپئو، ایران، چین و روسیه با انتشار این اطلاعات در تلاش هستند تا اقدامات آمریکا در مقابله با شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه دهند.

مسیر کمک های بشر دوستانه به روی ایران باز است!

وزیرخارجه آمریکا همچنین مدعی شد که تحریم‌ ها علیه ایران بر کمک‌های بشردوستانه برای این کشور تأثیر گذار نیست و در این ارتباط گفت: همه دنیا باید بدانند که مسیر کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به ایران باز است.

مایک پمپئو همچنین با ادعای آنچه «نقش مخرب ایران در عراق» خواند، افزود: شبه‌نظامیان در عراق توسط ایران حمایت می‌شوند و ما از ایرانی‌ها خواسته‌ایم که این کار را انجام ندهند.

ادعای وزیرخارجه آمریکا درباره عدم تأثیر تحریم‌ها بر کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز ایران در حالی است که پیش از این بسیاری از مقامات سیاسی جهان از جمله در چین و پاکستان خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا شده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه