English

اردوغان:

تحولات در سوریه نباید به روابط ترکیه و روسیه لطمه بزند

رییس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه تحولات در سوریه نباید به روابط ترکیه و روسیه لطمه بزند، گفت: دو کشور براساس این اصل، گام بسیار مهمی برداشته‌اند.

 تحولات در سوریه نباید به روابط ترکیه و روسیه لطمه بزند

به گزارش خبرگزاری موج،  رجب طیب اردوغان ، رییس‌جمهور ترکیه هنگام بازگشت از روسیه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تلفات و خسارت‌های زیاد ارتش این کشور در شمال غرب سوریه اظهار کرد: آنکارا مشکلی با روسیه ندارد و ترکیه فقط با دولت بشار اسد مقابله می‌کند.

رییس‌جمهور ترکیه با این ادعا که دولت سوریه به شهروندان خود در منطقه ادلب ظلم می‌کند گفت: «این رژیم با قساوت مردمش را سرکوب کرده است و ما همواره از مناطق مرزی خود در الباب و جرابلس نگران بودیم. از آنجا حملاتی شد و ما متحمل خسارت‌های زیادی شدیم که به صد‌ها نفر می‌رسد. ما هشدار‌هایی دادیم، ولی این حملات متوقف نشد.»

او به توافق آتش‌بس در ادلب سوریه بین ترکیه و روسیه که از بامداد جمعه شروع شده است اشاره کرد و گفت اگر مفاد و زمان بندی این توافق اجرا شود، تثبیت خواهد شد.

اردوغان همچنین با بیان اینکه تحولات در سوریه نباید به روابط ترکیه و روسیه لطمه بزند، اظهار داشت که دو کشور براساس این اصل، گام بسیار مهمی برداشته‌اند.

او گفت که آتش‌بس در ادلب امنیت مرز‌های ترکیه را حفظ خواهد کرد و به ثبات ادلب و امنیت غیرنظامیان و نیز بازگشت زندگی به مرکز استان و سلامتی سربازان ترکیه کمک خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه