English

اسماعیل هنیه:

ایران کشوری محوری در حمایت از مقاومت فلسطین و گردان‌های قسام است

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: بر شما پنهان نیست که روابط ما با ایران راهبردی است. ایران کشوری محوری در حمایت از مقاومت فلسطین و گردان‌های قسام است.

ایران کشوری محوری در حمایت از مقاومت فلسطین و گردان‌های قسام است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه در نشستی خبری در مسکو با بیان اینکه ایران کشوری محوری در حمایت از آرمان فلسطین است، تاکید کرد نقش شهید قاسم سلیمانی در حمایت از مقاومت در منطقه و فلسطین محوری بود.

یک خبرنگار در این نشست از اسماعیل هنیه پرسید: «نقش جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین چیست و آیا شما با رهبران ایران در این خصوص دیدار داشته اید؟ ارزیابی شما از ترور سپهبد قاسم سلیمانی چیست؟ به ویژه که سلیمانی در مسئله فلسطین نقش محوری ایفا می‌کرد؛ آیا می‌توان گفت او مانعی بر سر راه اجرای طرح‌های اسرائیل بود؟»

هینه در پاسخ گفت: «ما روز گذشته با سفیر ایران در روسیه دیدار داشتیم. این دیدار در سفارتخانه ایران در مسکو صورت گرفت. بر شما پنهان نیست که روابط ما با ایران راهبردی است. ایران کشوری محوری در حمایت از مقاومت فلسطین و گردان‌های قسام است.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «ارتباط ایران با مسئله فلسطین به ویژه پس از انقلاب اسلامی ارتباطی مستقیم، قوی و محکم بوده است. ایران پس از انقلاب سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تغییر داد و اولین کشوری بود که از مرحوم یاسر عرفات و سایر رهبران فلسطینی در خاک خود استقبال کرد.»

* ایران با گروه‌ های مقاومت فلسطین نیز روابط مستحکمی دارد

اسماعیل هنیه ادامه داد: «ایران با گروه‌ های مقاومت فلسطین نیز روابط مستحکمی دارد. ما در دیدار روز گذشته جنایت ترور شهید سلیمانی به دست آمریکا را به شدت محکوم کردیم و یک هیئت از جنبش حماس به ریاست رئیس جنبش برای عرض تسلیت به جمهوری اسلامی ایران به این کشور سفر کرد. شهید سلیمانی شخصیتی محوری در حمایت از مقاومت فلسطین بود.»

* سیاست ایران در حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت فلسطین سیاست ثابتی است

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: «اسرائیل و آمریکا همیشه فکر می‌کنند ترور رهبران و فرماندهان می‌تواند مقاومت را در منطقه و فلسطین متوقف کند، اما نتایج همیشه معکوس بوده است و پس از هر ترور، صلابت و قدرت مقاومت افزایش می‌یابد و رهبران و فرماندهان جدیدی پرچم مقاومت را به دوش می‌گیرند و به مسیر آن را ادامه می‌دهند. من معتقدم سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت فلسطین سیاست ثابتی است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه