English

وزیر خارجه انگلیس به عمان و عربستان سفر می کند

وزیر امور خارجه انگلیس به عمان و عربستان سعودی می‌رود تا مذاکراتی را با رهبران این کشورها داشته باشد؛.

وزیر خارجه انگلیس به عمان و عربستان سفر می کند

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب ، وزیر امور خارجه انگلیس به دیدار برخی چهره‌های یمنی خواهد رفت تا تلاش‌ها برای یافتن یک راه حل سیاسی برای جنگ در این کشور را تقویت کند.

هدف از این سفر تاکید بر روابط انگلیس با منطقه در ضمن تلاش‌هایش برای تعریف نقش جدید خود در عرصه جهانی بعد از ترک اتحادیه اروپا در ماه ژانویه است.

دومنیک راب در بیانیه‌ای تصریح کرد: خلیج فارس برای امنیت انگلیس مهم است اما در عین حال این منطقه یک منطقه دارای فرصتهای عظیم است. هم عمان و هم عربستان خواستار ارتقا در بخش‌هایی نظیر بهداشت، آموزش و فرهنگ که انگلیس در آن نقشی رهبری کننده در جهان دارد هستند.

وی خاطر نشان کرد: من مشتاق هستم تا بر سر مسائل تجارت، امنیت منطقه‌ای، تغییرات آب‌وهوایی و حقوق بشر در این منطقه محوری بحث و مذاکره کنم.

وزیر خارجه انگلیس در طی این سفرش ابتدا وارد عمان می‌شود تا مذاکراتی را با سلطان هیثم بن طارق، پادشاه و همچنین یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر امور خارجه این کشور داشته باشد.

او در ادامه سپس به دیدار رهبران عربستان خواهد رفت تا با آنها مذاکراتی را از جمله در زمینه تجارت، ریاست ریاض بر گروه ۲۰ و میزبانی انگلیس از یک اجلاس مهم تغییرات آب‌وهوایی موسوم به اجلاس COP۲۶ داشته باشد.

وزیر خارجه انگلیس در حین حضورش در ریاض با عبد ربه منصور هادی ، رئیس جمهور مستعفی یمن نیز دیدار خواهد داشت.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: دومنیک راب از فرصت استفاده خواهد کرد تا خواستار یک راه حل سیاسی برای بحران یمن در پی جهش خشونتهای اخیر حوثی‌ها در این کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی