English

تعداد جان باختگان ویروس کرونا به ۹۱۰ نفر رسید

شمار قربانیان ویروس کرونا به ۹۱۰ نفر رسید و تعداد قربانیان ناشی از این ویروس از تعداد کل قربانیان ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ فراتر رفت.

تعداد جان باختگان ویروس کرونا به ۹۱۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه اعلام کردند: شمار قربانیان ویروس کرونا به 910 نفر رسید

براساس این گزارش، 4536 نفر نیز مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند که 3374 نفر از آنها بعد از درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

کرونا

تعداد قربانیان ناشی از این ویروس مهلک روز یکشنبه از تعداد کل قربانیان ویروس سارس در سال 2003 فراتر رفت.

دولت چین در ادامه تدابیر گسترده و فشرده برای مقابله با شیوع این ویروس، کل مدارس استان هوبه به مرکزیت ووهان را تا اول مارس 2020 تعطیل کرده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه