English

کشته شدن رهبر القاعده در عربستان تایید شد

رییس جمهور آمریکا هلاکت قاسم الریمی، رهبر گروه القاعده در شبه‌جزیره عربستان را تایید کرد.

کشته شدن رهبر القاعده در عربستان تایید شد

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا بامداد امروز در اظهاراتی تأیید کرد که "قاسم الریمی"، رهبر گروه القاعده در شبه‌جزیره عربستان در جریان یک عملیات هوایی واشنگتن در یمن کشته شده است.

ترامپ در این باره گفت: شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان به رهبری قاسم الریمی مرتکب خشونت‌های غیرقابل تصوری علیه شهروندان یمنی شد و درصدد انجام عملیاتی‌هایی علیه آمریکا و نیروهای ما بود.

وی ادامه داد: کشته شدن قاسم الریمی باعث تضعیف هرچه بیشتر شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان و تشکیلات بین‌المللی آن خواهد شد و ما را به از بین بردن تهدیدات این گروه علیه امنیت ملی‌مان نزدیک می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا به زمان کشته شدن الریمی هیچگونه اشاره‌ای نکرد.

پیشتر منابع آگاه از کشته شدن رهبر القاعده در شبه‌جزیره عربستان در حمله هوایی آمریکا خبر داده بودند.

در همین راستا، یک  مقام‌ آمریکایی گفته بود، اطلاعات این کشور محل استقرار قاسم الریمی را از یک مخبر در یمن سال گذشته ردگیری کرد و این اطلاعات، آمریکا را قادر ساخت تا از طریق پهپادهای شناسایی این تروریست را ردگیری کند.

نیویورک تایمز نیز گزارش کرد، حمله پهپادی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی علیه دو مظنون تروریستی در منطقه وادی عبیده در استان مأرب در شمال شرق یمن صورت گرفته است.

الریمی از نیروهای قدیمی اردوگاه‌های آموزشی القاعده در افغانستان بود که به یمن برگشت.

وزارت امور خارجه آمریکا جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعات منجر به دستگیری الریمی تعیین کرده بود چون وی به چندین توطئه علیه شهروندان آمریکایی و تاسیسات این کشور مرتبط است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی