English

ضرر ۴۰۰ میلیارد دلاری کرونا بر بازار بورس چین

بازار‌های سهام چین امروز به خاطر شیوع ویروس کرونا ضرر ۴۰۰ میلیارد دلاری را متحمل شدند.

ضرر ۴۰۰ میلیارد دلاری کرونا بر بازار بورس چین

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از رویترز، بازار‌های سهام چین امروز بعد از یک تعطیلی طولانی به مناسبت سال نو چینی کار خود را آغاز کردند و در همین روز نخست سرمایه‌گذاران ۴۰۰ میلیارد دلار را بیرون کشیدند و به این ترتیب ضربه اقتصادی ویروس کرونا به چین شدت یافت.

سقوط و زیان بازار سرمایه در حالی روی داده که بانک مرکزی چین از سال ۲۰۰۴ تاکنون بزرگترین تزریق پول نقد را به بازار انجام داده و ۱.۲ تریلیون یوان (۱۷۳.۸ میلیارد دلار) وارد بازار کرده است. پکن همچنین اعلام کرده به شرکت‌هایی که کالا‌های حیاتی تولید می‌کنند کمک خواهد کرد تا در اسرع وقت فعالیت خود را از سر بگیرند.

بازار‌های سهام امروز در حالی دوباره بازگشایی شده‌اند که بیشتر استان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

چین به دلیل محدودیت پرواز‌ها در داخل و به خارج از این کشور با انزوای شدید بین‌المللی روبرو شده است. پکن انگشت اتهام را به سوی آمریکا گرفته که به جای ارائه کمک‌های مهم تلاش می‌کند ترس و وحشت از کرونا را در جهان گسترش دهد. پکن می‌گوید آمریکا نخستین کشوری بود که پیشنهاد خروج کارمندان سفارت خود را از چین مطرح ساخت و همچنین نخستین بار واشنگتن ممنوعیت پرواز به چین را اعلام کرد.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان جدید به کرونا ۲۸۲۹ نفر رسیده که این عدد آمار کل مبتلایان را به ۱۷۲۰۵ نفر می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه